• madelation

4 åring med huvudvärk på morgonen,,men som går över efter en timme...???

¤ åringen har inte ramlat eller e sjuk på nåt sätt,,,,sista 2 v har han haft huvudvärk när han vaknat på morgonen,,men det har gått över efter nån timme,,,ingen feber o inte illamående,,,
    Men han e ju bara 4 år,,,,,,vad kan det tänkas va?
    Barnmigrän?

Har fått en läkartid om 3 v,,,,,men undrar ändå....
  • Svar på tråden 4 åring med huvudvärk på morgonen,,men som går över efter en timme...???
  • ulricaa

Biter han ihop tänderna i sömnen? Den spänningen kan ge huvudvärk.

stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • amazonsvea

Jag tycker inte att du skall vänta tre veckor. Pojken skall inte behöva ha ont i huvudet så länge för det första, och även om risken är liten så skall man inte vänta så länge med att få hjälp. Jag tror som de tidigare som skrivit att det beror på något mer "trivialt" och det är ju ytterst ovanligt att det är något annat. Jag blir osäker på om jag skall skriva överhuvudtaget för jag vill inte oroa dig. Samtidigt vill jag inte att du som jag gjorde, väntar utan se till att komma iväg till en bra barn-neurolog!

Jag är inte något bra exempel för dig att ta fasta på och jag vill inte skrämma upp dig, men jag har en pojke(född 95) som gick i ett halvår med huvudvärk, yrsel och illamående på morgonen just. När sedan han varit vaken någon timme piggade han på sig och allt var som vanligt. Vi gick på olika utredningar och man pratade om barnmigrän osv. Men det visade sig vara en malign hjärntumör. Just huvudvärk yrsel och illamående på morgonen kan bero på interkraniellt tryck. När man sedan är vaken och upprätt minskar trycket på hjärnan och man mår därför bättre. Ett högt tryck på hjärnan kan man ju få av alla möjliga anledningar, och de allra flesta är ofarliga.

Jag tror som sagt inte att det är någon fara, men jag vill bara inte att någon fler förälder väntar så länge som jag med att få hjälp. Min pojke går idag på behandling och mår efter omständigheterna bra.

Fråga gärna.

/Amazonsvea

Svar på tråden 4 åring med huvudvärk på morgonen,,men som går över efter en timme...???