• MalinJohansson

babyskydd på flyg

Ni som har tagit med babyskydd på flygresa - hur har ni fått med det? Har ni checkat in det eller tagit det som handbaggage?

• Svar på tråden babyskydd på flyg
  • Tonx

Det måste man väl checka in? Tvivlar på att du får ha med det som handbagage.

Nova 051008
  • Strumpa

Jag har inte fått ha med det på planet. Eller förresten vad är babyskydd, sånt till bilen? Menade insats. Dock finns det ibland babysängar på vissa platser på vissa resor, tjata och fråga om att få sån (kortare resor med typ sas har dock inte enl min erfarenhet).

• Vera 74

Flyger du charter eller reguljärt? Inrikes eller utrikes?

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • MalinJohansson

Utrikes reguljär resa. Jag vet att jag har sett inlägg här från föräldrar som tagit med babyskydd (ja, det till bilen) på flyg. Men som bagaget behandlas känns det inte helt OK att checka in det - man kommer fram med ett 'krockat' babyskydd. Och jag har svårt att tro att man får ta det som handbagage. Därav frågan.

• Vera 74

Vi flög tillsammans med goda vänner till Spanien för något år sedan. De hade kollat upp det här med babyskydd på planet. De fick svaret att om där fanns plats på planet (dvs lediga platser) så gick det bra att ta med det in i planet, annars fick de checka in det.  Våra vänner vågade inte chansa på att det fick plats så de åkte utan babyskydd.

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Emmec

Jag har rest med babyskyddet incheckat tillsammans med vagnen. Det var en kortare, reguljär flygning till Spanien. Både vagnen och babyskyddet verkade må fint efter båda flygningarna.

Jag hade ingen möjlighet att ordna fram en bilstol i spanien och jag ville under inga omständigheter att hon skulle åka utan babyskyddet därnere.

När vi reste hem från spanien så hade vi fått ta med babyskyddet ända fram till gaten om vi velat, vi valde dock att ta bara vagnen. Sedan lämnade vi den vid flyget och så tog de hand om den där och la in den sist efter alla väskor.

Om jag var ni skulle jag kolla upp det med flygbolaget och kanske med personalen på den flygplats jag reste ifrån.

Lycka till!

• MalinJohansson
    Emmec skrev 2007-05-08 21:57:00 följande:
    Jag har rest med babyskyddet incheckat tillsammans med vagnen. Det var en kortare, reguljär flygning till Spanien. Både vagnen och babyskyddet verkade må fint efter båda flygningarna.Jag hade ingen möjlighet att ordna fram en bilstol i spanien och jag ville under inga omständigheter att hon skulle åka utan babyskyddet därnere.När vi reste hem från spanien så hade vi fått ta med babyskyddet ända fram till gaten om vi velat, vi valde dock att ta bara vagnen. Sedan lämnade vi den vid flyget och så tog de hand om den där och la in den sist efter alla väskor.Om jag var ni skulle jag kolla upp det med flygbolaget och kanske med personalen på den flygplats jag reste ifrån.Lycka till!
    Låter OK! Man vill ju som du skrev absolut inte åka bil utan babyskydd (vi skall till Italien)!
  • Annacecilia

Jag har flugit med babyskydd och ibland fått ta med det ombord, beroende på om flyget varit fullt eller ej. Har du tur får du ett extra säte där du kan ha bebisen i babyskyddet. Vi fick även plats med det (Rock a tot) i hatthyllan på en resa.

Svar på tråden babyskydd på flyg