• Rapunzella

Vilken säng är bra? Hästens?

Vi måste snart köpa en ny säng och gjorde "misstaget" att gå in och provligga en Hästens säng. Och den var så grymt skön! Men jag vägrar tro att det är den enda sängen som är bra och skön - med Hästens känns det som att man betalar ett ganska kraftigt överpris för maffig reklam och snygga rutor.

Så - vad finns det mer för sköna och bra sängar? (Ställbara är en bonus ) Vad kostar de ungefär?

• Svar på tråden Vilken säng är bra? Hästens?
  • Pumpkin

Personligen älskar jag IKEAs sängar. Enligt Råd&Röns tester är de i princip likvärdiga med Hästens, men kostar bara en bråkdel.

• mammaNena

vi har 2 st ställbara från B&D (finns på sova varuhusen) Det   va paketpris för dom då 2½ år sen e det nog nu och då kostade dom 30000:- tillsammans. lika bra som hästens. det finns ju ett stort minus med hästens och det e att du måste massera bäddmadrasserna 1ggr i månaden, annars kan dom bli knöliga

• Silverkatten06

Ett annat minus med hästens är att madrasserna inte går att tvätta. Och vem vill sova på en otvättat bäddmadrass i 25 år (eller vad de nu säger att den ska hålla i)?

• lanfear

har hört bra om Tempur sängar! kanske kan vara nått?

• mammaNena

lanfear/TS,
    jag hade inte valt tempur. hade en bäddmadrass hemma (lånade) + köpte en kudde. när jag vaknade dan efter så kunde jag knappt gå. hade skit ont i hela kroppen. efter att lämnat tillbaka bäddmadrassen efter 3 dagars "slit", så fick mamma kudden efter nån månads användning. usch säger jag bara och dyrt e det!

• Rapunzella

Har fått för mig att Tempur är svindyr också, men det kanske inte stämmer?

Vad är Sova-varuhusen? Har nog helt missat dem, finns de i Stockholm?

• lanfear

aha oki då vet man vi letar också efter ny säng, har Ikea säng nu (sultan) men den har tappat kvaliteten nu. annars var vi väldigt nöjda med den.
    Även jag ville ha en sån där ställbar

Hampelina
    Tror också att de är rätt dyra.. inte hästens dyra men dyra

• MooseBaby

Jag är också ute efter ny säng. Har kollat på continental eller vad dom heter på jysk, nån som vet nått om dessa?

• Rymdmamma

jag tror på att man måste prova ut dem individuellt vad man tycker är bekvämast?

du behöver en säng med rätt hårdhet för just din rygg.. ta gärna lite fastare än du tror du egentligen behöver för du ligger ju ned fjädrarna lite sen..

vem vill ha en hängmatta?

• Lycklig kvinna

Vi har tempurmadrass som vi bara älskar. skulle inte klara oss utan den!!

Svar på tråden Vilken säng är bra? Hästens?