• Tjofräs

Presenttips till kräsen svärfar?

Morr'n morr'n!
    Om någon skulle kunna ge mig lite tips om födelsedagspresenter till en kräsen svärfar på 63 år?
    3 år i rad har de blivit stjortor, tröjor, slipsar, både födelsedagar och jular.. och jag kommer verkligen inte på något annat. han är bonde å har egen tjurfarm. han är inte intresserad av trädgård, bilar eller böcker. jag har försökt fråga sambon, men han säger att han inte vet heller. å igår hitta jag en kokbok med bara muffins i, för muffins gillar han att baka, men sambon sa att det inte passa han. å jag kan förstå varför, "har de varit en sorts muffins i 30 år kan de lika gärna fortsätta"
    snälla! skriv om allt som kommer upp i hjärnan!
    tack

• Svar på tråden Presenttips till kräsen svärfar?
  • Pirum

På vilket sätt är han kräsen?

Han kanske skulle bli glad för en flaska whisky eller ett fint rödvin? Eller ge ett presentkort på att ni kommer och lagar en god trerätters middag nån kväll åt honom och svärmor?

• Tjofräs

Det var himla fina tips.. han är nykterist, så whisky kanske inte blir så bra, men en god middag låter ju himla intressant.. han gillar mat!.. ;).. tack för tipset!!

• Ginstan

Jag och min bror och våra familjer brukar ge en sådan middag till våra föräldrar. De har allt så det är meningslös att komma på saker till dem. Däremot brukar de få ett skojigt rim som handlar om nåt helt annat.
    Det har varit rim på att de ska ut och hoppa bumgyjump, fallskärmshoppning och nu senast var det forsränning. Saker de såklart skulle avsky haha...
    Det var absolut roligast första gången för då visste de ju inte.... när den sen funderat ett slag brukar vi ta fram en paket till, men typ några flaskor vin i som vi ska ha till middagen, med ytterligare ett rim som då "förklarar" att de inte ska hoppa bungyjump utan få en härlig middag!
    exempel:
    Ha den äran på födelsedagarna
    Nu skall det pirra i magarna
    Vi tror vi skapat världens soppa
    Nu här ni skall ut och hoppa
    Högt och snabbt i gummilina
    Vi ska stå på marken ooch flina
    Vi har bokat september fyra
    Och för tillfället en kran fått hyra
    Ni kanske blir lite rädda
    Men bara ni är rätt klädda
    Vi har bokat en psykolog till kvällen
    Ifall ni inte skulle klara smällen

Svar på tråden Presenttips till kräsen svärfar?