• nosslina

Färg på studentkläderna?

Jag tar studenten om några veckor och funderar på att köpa en klänning! Jag skulle gärna köpa en svart eller en annan snygg färg som är användbar även efter studenten... alltså känns inte vitt så aktuellt.
    Alla verkar dock tycka att det är just vita, eller iallafall ljusa, kläder man ska ha på sig.

Anses det "fult" att ex. använda svart på sin skolavslutning?

Har ni några bra tips på butiker med klänningar i bra prisklass?

• Svar på tråden Färg på studentkläderna?
  • Simfot

Jag tar också studenten och själv har jag köpt en vit klänning och har en rosa kofta till det. Men jag tycker att du kan ha vilken färg du vill och skita i om någon annan påstå att man ska ha vitt eller ljusa kläder. Det är ju du som tar studenten och du måste ju vara bekväm i det du har på dig. Tyvärr så finns det väl dom som tycker att det är "fult" att ha svart men som sagt så måste du ju känna efter själv.

Det finns säkert billiga klänningar på typ H&M, Gina Tricot, Varo moda. Köpte min på Vero moda för 159:-

• nosslina

Skönt med en som inte har kraven att det ska vara vitt och sommrigt :)

Svart anses vara dystert, men med rätt tillbehör kan det bli kanon. Och man kanske kan ha något ljust till, en kofta eller liknande..! Visst tycker jag att vitt är fint, men det känns som att en vit klänning för mig sen bara skulle hänga och damma i garderoben.

Om jag inte hittar en klänning blir det nog jeans och någon snygg tunika

• Mirha

Många lite äldre förknippar nog ofta svart klänning mer passande till begravningar o typ stundent/bröllop osv har man ljusa färger.
    Men DU ska göra precis som du vill tycker jag. Som sagt kasnke kan du ha en kofta i ljusare färg till?

• nosslina

jag ska kika på stan idag och se om jag hittar något :)

• Lola Jämtland

Klä dig i det du tycker är snyggt!

Jag vägrade ha vitt på min student. Jag tycker att vitt är fult o passar inte på mig.

Jag hade en gul klänning på mig. Morsan tvingade dock på mig en vit kavaj. O så hade jag vita mormorkängor till....

//Jag har allt...o ändå saknas något......
  • nosslina

Härligt med något så annorlunda :) Det är väl just föräldrar och släkt som vill ha det där vita och sommriga, hehe. Oldies.

Ska inte bry mig om färg alls banne mig! Bara det sitter som en smäck! :)

• SolOchSnö

På min student för ca 1000 år sedan hade jag en mörkblå klänning med små vita prickar a'la 60-tal. Jag hade en vit kavaj med korta ärmar ovanpå och kände mig väldigt fin och det var inte alls fel att inte vara helvit.

Fast jag måste erkänna att jag inte använde klänningen många gånger efteråt. Men om du är en klänningstjej kanske du får användning för din

• nosslina

Jag gillar klänningar när jag hittar bekväma :)
    Det lät väldigt sött med blått och vita prickar! Får se vad jag hittar senare.

• Dinturiel

Jag skulle satsa på en mönstrad klänning faktiskt. Blommigt eller randigt. Tycker inte heller om helvitt, men det hör väl till. Så det är skönt med tjejer som vågar gå sin egna väg.

Svar på tråden Färg på studentkläderna?