• Ammi1970

Inte grubbla, tänka och fundera...Hur kan man låta bli???

Man ska ju inte grubbla tänka eler fundera, man ska ju "bara" leva som vanligt. Jag tyckte verkligen jag gjorde det första äggdonationsförsöket. Och försöker även nu under andra försöket.

Jag är nu på bara ruvardag 5, jag har aldrig haft (max 5 ggr i mitt liv) halsbränna förrän nu, nu har jag det varje kväll. Jag har stickningar nere i magen, och inatt mådde jag illa så jag knappt kunde sova. Halsbrännan inatt gjorde så jag hade en molande smärta ner mot vänster sida av bröstkorgen (svårt att förklara). Detta kände jag inget av förra gången. Så hur lätt är det att inte grubbla, tänka och fundera...

Jag håller mig ändå förvisso något lugn, för jag vet jag inte kan påverka det som nu händer i min kropp. Så det är ju inte det att jag medvetet söker symptom, men när det blir som på kvällarna så börjar man ju klart fundera.

För vad jag tycker så borde det vara alldeles för tidigt för att få symptom, eller e jag helt ute och cyklar. Om jag nu cyklar åt fel håll, så får ni gärna tillrättavisa mig så jag cyklar rätt igen

Ville nog mest skriva av mig men skönt om någon vill kommentera och bolla med tankarna.

Vill även TACKA den underbara kvinna som gett oss en andra chans, du e värld alla guldrosor som går att ge

Och självklart så vill jag önska ALLA ni som kämpar, plussat och ruvar LYCKA TILL...

*kram* från mig till er alla...

• Svar på tråden Inte grubbla, tänka och fundera...Hur kan man låta bli???
  • Oliwa

Å vad spännande! Jag vet inte vad "ruvardag 5" innebär, är det 5 dagar sen du fick ägget?

Jag fick tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg, du skriver så fint till donatorn! (Jag har hormoner sprutande ut öronen så jag är lite känslig.. )

LYCKA TILL! Hoppas det går vägen!

Ang symptomen så började jag må illa i v 6, men det skiljer ju jättemycket.

• Ammi1970

Oliwa:

Ja det är 5 dagar sedan jag fick insatt befruktat ägg...

Och jag vet vad du går igenom, mina hormoner växer snart också utanpå kroppen så fylld av dom e jag....

Tack så jätte mycket för svar...

Lycka Till

*kram*

• cetta

Hej Ammi!

Jag tycker att du gör det bra jag som försöker hålla dig lugn och inte rusa iväg allt för mycket! Sedan att tankarna vandrar när man upplever sådant som inte känns som vanligt är väl inte så konstigt. Låt dem komma och gå och var inte så hård mot dig själv för att de kommer. Som du själv säger så kan du ju inte påverka vad som händer i din kropp.

Vad det gäller symtom så har jag ingen aning. Har ej kommit så långt ännu med någon behandling... jag hoppas bara allt vad jag kan att allt skall gå vägen!!!

*kramar*

• FrökenS

Hejsan Ammi!
    Ja det är svårt att inte grubbla. Jag glömmer bort det stundvis men snart är tankarna framme, både positiva och negativa. Jag känner inte ett dugg i kroppen så jag tror ju inte att det har blivit något. Men man får ju vänta och se!!
    Får man några symtom så kan ju mycket vara pga hormonerna på burk och vaggisarna, men förhoppningsvis är det en kombination av detta och en graviditet!!!

Kram FrökenS

Jag vill gärna höra hur det går med ditt ruvande!!

• Ammi1970

Tack för svar...verka vara segt idag på fl...

Ja vad ska man göra, det är ju bara att accepetera läget och ta dag för dag...men tycker ändå att tiden går fort...imorgon e d ruvardag 6

Lycka Till ALLA...och jag lovar att jag ska skrika vad det blir sen

*kram*

• Ammi1970

Har ju lovat att berätta hur det går, tyvärr så blev det negativt...

Tackar alla för svar redan nu för jag vet inte när jag orkar sitta här och skriva igen...

*kram*

• Oliwa

Vad tråkigt att höra.

Hoppas att det går vägen nästa gång, om ni väljer att göra fler försök.

Kramis O

• Momme72

Tråkigt att det inte gick vägen för dig! Jag har just gått igenom det som du vet! Kom igen... Du orkar snart ta nya tag. Stor kram till dig...

• Ammi1970

Tack än en gång ALLA för att finns... Ni e ALLA guld värda...

Jag är i smältningsperioden och har idag haft en jobbig dag då jag nog har fattat att det var negativt igår, jag har gråtit mycket, men har haft vänner nära...

Tack än en gång...

*kram*

(kommer lägga in samma text på vissa trådar, rent av kopierar så ni vet)

Svar på tråden Inte grubbla, tänka och fundera...Hur kan man låta bli???