• sommarlek

Min dotter klagar över smärta i benen!

Hej, en tid har min dotter klagat över smärtor i benen, framförallt ett ben! Tycker mest att det är kvällstid! Har tagit för givet att det är växtvärk, men har börjat bli lite orolig sedan jag läste om ett barn som fick cancer och att det började som värk i ben och mage!

Har era barn i fyråaårsåldern klagat över ont i benen? När kommer växtvärken? Jag minns att jag hade jätteont i mina ben som ung! Men ni vet hur man otroar sig över allt!

• Svar på tråden Min dotter klagar över smärta i benen!
  • Tigertofflan

Med 99.99% säkerhet så är det växtvärk!!!!

Kvällstid/nattetid så har mina barn haft ont i benen....

Min 3-åring har klagat nån gång, medan min 4½-åring ett par gånger.

Leo 4½ år ♥ Tim 3 år ♥ Sam 1½ år
  • Maddeliix

min lillebror har klagat nästan sen han börja prata att han har ont i benen, spec ett o han e nu 11 o det är bara växtvärk så jag tycker inte du ska oroa dig

• Julutzi

hej! ja min dotter klagar också över ont i benen... speciellt på kvällen och natten... hon vaknar ibland och bara skriker för hon ha så ont.. jag har också alltid trott att det är växtvärk... ska jag också vara orolig nu??
    Min dotter är för övrigt snart 4år!

• Oscars mamma

Oscar har också klagat över ont i benen, framförallt när han ska somna på kvällen, nu har det dock varit lugnt ett tag (han fyller 5 år i sommar)

• Tett82

De växer ju så fort i den åldern, så de är säkert det.
    Men du kan ju alltid prata med BVC om du är fundersam!
    Lycka till! = )

• Magdis

Min Skrotta, tre år, har under mer än ett halår klagat över ont i benen. Jag har pratat med läkare som säger att det är växtvärk! Vanligast kommer växtvärken på kvällen och/eller natten. Skrottan vaknar också illvrålandes att hon har ont i benen... Av andra anledningar har läkarna även kollat henne för leukemi (som kan orsaka värk som kan förväxlas med växtvärk) vilket hon alltså inte har. (måste bara säga "peppar, peppar....")

Svar på tråden Min dotter klagar över smärta i benen!