• October

TV-mat till melodifestivalen?

Ska ha en liten melodifestivalfest på lördag och tanken är tv-mat, dvs "skräp"-mat, hade tänkt att göra buffalowings (kryddade kycklingvingar), nachos och så har vi naturligtvis, chips, dip och godis. Skulle vilja ha nån mer varmrätt, det ska gärna vara fingermat och lite lagom onyttigt och gott att festa med vid tv´n. Nån som har några bra recept på vad man kan göra?

• Svar på tråden TV-mat till melodifestivalen?
  • Annikamed2barn

Gör egna revben, det är lite krångel men det är ju så gott!

• Spegel

Vi har som tradiotion att äta smörgåstårta till melodifestivalen..Så det blir det hos oss. Men numera är det ju kval oxå xå nu måste man hitta på nått på torsdag oxå..=)

• Jiie

Vi brukar göra en plåt med pizza!!

Efter 2 år har äntligen Pyret flyttat in...
  • Emsor

Buffalowings (kryddade kycklingvingar),gör du de själv? Eller köper du dem färdiga?

• October

Både revben och pizza låter gott. Kanske några småpizzor med annurlunda fyllning. Mmmmmums, ska försöka hålla igen resten av veckan så att man kan festa lite extra på lördag, risken är väl att man blir mätt för fort.

• October

Jag gör buffalowings själv, billigt och gott. Så här: 8 portioner
    2 kg kycklingvingar
    4 msk vinäger
    4 msk vatten
    2msk tomatpuré
    2 tsk socker
    1 1/2 tsk salt
    1-3 tsk tabasco
    1/4-1 tsk cayennepeppar
    Värm ugnen till 200° Skär bort vingtippen vid leden och kasta. Ugnsstek vingarna i långpanna tills gyllenbruna ca 30-35 minuter. Vänd en gång. Rör ihop ingredienserna, kryddor efter egen smak. Häll såsen över vingarna och vänd och pensla så att de är helt täckta. Ugnsstek igen, vänd två gånger så att den mesta såsen stekt in och de är krispiga, ca 15 minuter. Servera med dipsås.

• Jiie

Gud va gött de lät!! Det receptet ska jag spara!!

Efter 2 år har äntligen Pyret flyttat in...
  • Emsor

Tack ...Mmmmm så gott det låter..

• Lundatjej78

Fondue är mysigt, men kanske lite bökigt om man är allt för många..

• Raggarbruden

vi har tradition att äta smörgåstårta så det ska vi göra. mums!

• LillaLinan

blir nog sånn tacoköttfärs med philadelifiaost

~*~mamma till Engla 061227~*~
  • October

Ni som gör fondue, vad, hur gör ni, med olja eller buljong och vilka tillbehör?

• Tattn

Jag gör med köttbuljong och vill man piffa till den lite kan man ha i vitlök eller kryddor och även lite vin om du vill! Sen har vi fläskfile och biff som vi kokar och gurka, tomat, morötter som plock. Vi gör även olika dippar.. en med creme freich och vitlök och en med vispad grädde, chilisås, curry och pepparmix. Till detta har vi vanliga chips.

• Anbe

Pizzabullar(recept finns på min blogg)Mumsigt o gottSkrattande

• LuRiGaBlAdLuSeN

Trekantsmackor med skinka, ost, paprika, vindruva (eller några räkor, en skiva ägg, klick majonäs) Vad man vill.

Baka ett gott bröd med antingen keso i eller oliver, eller soltorkade tomater.

Guacamole (eller hur det nu stavas) Brukar smaka gott till nachos.

• lokacitron

Vi brukar ha tacos varje escfinal.

• bellies

Annikamed2barn, hur gör du revbenen?

October, vad har du för dipsås till vingarna?

• Miot

Här ska grillas iaf! Om det inte blir dåligt väder... =) Då blir det pizza.

Jag brukar göra en pizza själv med pesto istället för tomatsås sen tar jag på kräftstjärtar, färska champinoner, kronärtskocka, lök... Sen klickar jag på cremefraiche och smular över fetaost. Serverar det med rucolasallad.

• Anbe

Annikamed2barn:Jag tar också tacksamt emot hur man gör egna revben.Ska ha det imorgon!

Svar på tråden TV-mat till melodifestivalen?