• rosalin

hur hålla brösten varma??

har börjat få stockning i brösten och det enda som hjälper ä om de är jättevarama. Så nu går jag runt här inne med bh, linne, t-shirt, kofta och yllefilt. Jag dör av värmeslag. nån som har nått bättre förslag? (Har provat värmeinlägg från apoteket men de täcker så dåligt.)

• Svar på tråden hur hålla brösten varma??
  • midnightstorm

Jag körde med en halsduk virad om brösten. Det gjorde susen!!

• Familytime

För mig hjälpte det att ligga stilla i sängen med min son två hela dagar. Det enda han och jag gjorde var att amma. Hade skithög feber, så jag orkade inte någonting. Min son ammade och ammade tills han fick sugmärke på läppen! Men det hjälpte. Gå och lägg dig och låt bebis suga så mycket det bara går. Det kanske hjälper dig också?

• knodden och vi

Jag har lätt för stockning har mycket mat, jag använder en halsduk virad runt kroppen när ja går ut. Om man känner knölar som ej går bort efter ja ammat så går ja in i duchen o handpumpar med duchstrålen mot bröstet det gör susen.

• MammaFia

Hårfönen, vetevärmare?

Försök att hålla bebisen så underkäken är mot det knöliga stället på bröstet när du ammar. Kan bli jätte konstiga ställningar, men bebisen är den bästa att tömma brösten. Be någon massera lätt på knölarna medan du ammar.

Släpp fångarne loss det é vår
  • MN72

Fleeceväst! Då blir ju iaf inte armarna varma.
    Varma bad eller dusch före amning.

• Mysluvan

Har du provat apotekets värmare i ull dom är stooora täckte till och med mina F-kupor.

• Trakka

Fetvadd som finns på apoteket använde jag när jag ammade stora dottern. Med lilla gick jag omkring i en fleecejacka hela tiden i början + inläggen från apoteket och vanliga kläder :)

• Lottetottan

Hej! Är gravid i v 17 och får en sådan fruktansvärd smärta i bröstvårtorna som sedan strålar ut i hela brösten och det värker så jag tror jag skall svimma... Detta sker så fort jag utsätts för drag, eller kyla av något slag. Min BM sa att detta kanske var tecken på att jag ev kunde få problem med mjölkstockning längre fram. Och efter att ha läst tidigare inlägg i denna tråd, så är ju värme det enda som hjälper (så även mig nu). Undrar bara, var det någon som hade liknande symptom av er när ni var gravida? Om, har ni klarat av att amma, eller gett upp relativt snabbt?

• rosalin

hm, en halsduk ska jag nog försöka med. Känns mindre knöligt än yllefilten.

L9246 : hade också ont i brösten som du beskrev det i graviditeten. Trodde inte att det fanns något samband. Jag ammar än så läng men det har bara gått 2 veckor än

• Heranell

L9246: Hadde precis som du under grav! Fast det hade jag nästan glömt, det var ett tag sedan! Mestadels på kvällen och natten, det enda som funkade för mig så var att luta mig fram över tvättstället och ösa HETT vatten över brösten! Funkade bra för mig, men då har gravitationen gjort sitt iofs (hängisar)...

Hade inga som helst problem med att amma! Hade massor av mjölk, fick visserligen begynnande mjölkstockning ibland, ammmade då nästan hela tiden tills det släppte, höll mig varm etc. Men fick aldrig feber och riktigt illa....

Fleeceväst använde jag både inne och ute för att hålla mig varm! Fick barn i december 05, och jag tror det är lättare att automatiskt hålla sig varm på vintern. Nu så här i år- och sommartider vill man ju inte gärna gå omkring i fleeceväst och ylletröja...

• Lottetottan

Tack för era svar! Ja, hängisar har jag med! Har funderat många gånger på att gå in på toa på jobbet och hälla HETT vatten över dem, för det ända som hjälper är annars att ställa sig i duschen. Och, ja, på ett sätt är det väl tur att jag skall föda i oktober, då, för då har jag vintern framför mig, och kanske slipper svättas ihjäl i alla kläder... Sitter förresten på jobbet nu med 3 tröjor OCH jacka på mig... Har en fläkt i taket i närheten... Så, jag känner det som att jag sitter i samma sits som er med mjölkstockning... Redan...

• Familytime

Hängisar? Bara förnamnet!! hahaha! Mina bröst har sagt upp sig för länge sen...*suck* Jag har kommit på att mina bröst är exemplariska att göra mammografi på! De är väldigt flexibla nu för tiden!

• Heranell

Familytime:
    Har visserligen inte varit på mammografi än, men jag kan säkert står en meter från plattorna...

Svar på tråden hur hålla brösten varma??