Mega blocks?
Vad är Mega blocks? De är väl inte så små som de minsta Lego bitarna?
Vad är Mega blocks? De är väl inte så små som de minsta Lego bitarna?
Näe det är just som ordet säger, jättestora legobitar. Dom är stl större än duplo
mega blocks är något som säljs på br och toys'r'us det är som sagt större bitar man kan bygga med. Finns även bilar, båtar mm i samma serie.
Jag trodde väl det. Svarade på en annons och han sa då att de var som lego å då var jag inte intresserad.
Mega blocks är stora plastbitar som man bygger med. Vi fick endel när barnen var mindre men plockade bort dem rätt snabbt. Jag tyckte att de var plastiga på ett "dåligt" sätt, jämfört med tex Duplo och Primo (LEGO) som känns mycket mer kvalitet.
Vi har lite mega-blocks, men M var redan från början mer intresserad av mina gamla DUPLO...
De är i storlek DUPLO, men med bara en plupp på sas.
Jag var inne på deras hemsida och det verkar finnas olika stl på blocks som vanligt lego.
Fördelen med megablocks är att det är väldigt bra till att börja med iom att de är lätta att sätta ihop för små barn då det bara är en plupp på dem, duplo har t ex flera.
Mega blocks är stora i storleken, ingen fara att de hamnar i halsen. De finns på leksaksaffären och är ett bra första byggkloss system..