• guldklimp

whirlpool diskmaskin son endast blinkar två gånger med jämna mellanrum? Vad är problemet?

Vi kan inte använda våran diskmaskin... är det någon som är kunnig? Vad innebär två blinkningar? Var sitter problemet?

• Svar på tråden whirlpool diskmaskin son endast blinkar två gånger med jämna mellanrum? Vad är problemet?
  • Luddvar

Jag kollade i min Whirlpool-bruksanvisning men det står inget om de där blinkningarna. Men om du ringer en reparatör så kan han tala om direkt vad 2 blinkningar betyder.

• Carro W

Kanske stopp i "utsläppstanken"? Vår gamla diskmaskin, dock ej whirlpool, fick ibland stopp i slangen som är påkopplad till avloppet. Vi drog bara av slangen och tömde. Kunde hända att ett majskorn el likn slunkit igenom o fastnat

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • guldklimp

nej, det står inget i bruksanvisningen.. det är bara vanlig skötsel. Har kollat.

hittade en sida på www.hobbyman.se/item/85 där det står hur man reparerar diskmaskiner.. ojojoj, säger jag bara.. får se om jag inte tagit mig lite vatten över huvudet nu.... diskmaskinen är i många många bitar, å d e många skruvar......

• Luddvar
    guldklimp skrev 2007-05-09 17:06:13 följande:
    nej, det står inget i bruksanvisningen.. det är bara vanlig skötsel. Har kollat.hittade en sida på www.hobbyman.se/item/85 där det står hur man reparerar diskmaskiner.. ojojoj, säger jag bara.. får se om jag inte tagit mig lite vatten över huvudet nu.... diskmaskinen är i många många bitar, å d e många skruvar......
    HAR DU SKRUVAT ISÄR DEN?? Oj he he. Ja, det blir spännande att höra hur det slutar. Hoppas du får ihop den du...
  • Carro W
    guldklimp skrev 2007-05-09 17:06:13 följande:
    nej, det står inget i bruksanvisningen.. det är bara vanlig skötsel. Har kollat.hittade en sida på www.hobbyman.se/item/85 där det står hur man reparerar diskmaskiner.. ojojoj, säger jag bara.. får se om jag inte tagit mig lite vatten över huvudet nu.... diskmaskinen är i många många bitar, å d e många skruvar......
    Oj är den sönderskruvad ja då var ju mitt tips ganska meningslöst
    Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • guldklimp

ojojoj, här har man hållt på me diskmaskinen hela dagen..... skruvade ju isär  den, men förstod inte hur jag skulle få loss den där behållaren med skit under diskmaskinen (den var jättefull) så jag fick skruva ihop den igen.....

verkar som att d hade räckt me å dra ur kontakten bara, för nu fungerar den då igen. Å det är ju det som är det viktigaste! :)

Svar på tråden whirlpool diskmaskin son endast blinkar två gånger med jämna mellanrum? Vad är problemet?