whirlpool diskmaskin son endast blinkar två gånger med jämna mellanrum? Vad är problemet?
Vi kan inte använda våran diskmaskin... är det någon som är kunnig? Vad innebär två blinkningar? Var sitter problemet?
Vi kan inte använda våran diskmaskin... är det någon som är kunnig? Vad innebär två blinkningar? Var sitter problemet?
Låter ju som ett felmeddelande..
Ingen bruksanvisning?
Bruksanvisningar går att ladda ner från www.whirlpool.se/app.cnt/whr/sv_SE/pageid/pgsrvifuhome001/ifu/home men kräver modellkod
Jag kollade i min Whirlpool-bruksanvisning men det står inget om de där blinkningarna. Men om du ringer en reparatör så kan han tala om direkt vad 2 blinkningar betyder.
Kanske stopp i "utsläppstanken"? Vår gamla diskmaskin, dock ej whirlpool, fick ibland stopp i slangen som är påkopplad till avloppet. Vi drog bara av slangen och tömde. Kunde hända att ett majskorn el likn slunkit igenom o fastnat
nej, det står inget i bruksanvisningen.. det är bara vanlig skötsel. Har kollat.
hittade en sida på www.hobbyman.se/item/85 där det står hur man reparerar diskmaskiner.. ojojoj, säger jag bara.. får se om jag inte tagit mig lite vatten över huvudet nu.... diskmaskinen är i många många bitar, å d e många skruvar......
ojojoj, här har man hållt på me diskmaskinen hela dagen..... skruvade ju isär den, men förstod inte hur jag skulle få loss den där behållaren med skit under diskmaskinen (den var jättefull) så jag fick skruva ihop den igen.....
verkar som att d hade räckt me å dra ur kontakten bara, för nu fungerar den då igen. Å det är ju det som är det viktigaste! :)