• lycra

Hyrbil på Mallorca?

Lägger in frågan här också ;)

Tänkte hyra en bil på Mallorca i sommar. Varit i kontakt med fritidsresor men genom de kunde man inte boka bilbarnstol. Även varit i kontakt med autoeurope men de hade inget utlämningsställe i Alcudia. Ni som hyrt bil på Mallorca, bokade ni när ni var framme? Vad kostade det? Vart hyrde ni?

• Svar på tråden Hyrbil på Mallorca?
  • Maria med 3

JAg hyrde där när jag reste runt för ett av de stora resebolagen. FAst det var redan bokat och klart innan vi kom dit.
    Finns inte avis eller nåt liknande där som du kan boka via Sverige?

• Skogshallon

Vi hyrde bil när vi var i Alcudia och hade inte bokat detta innan utan bokade då vi kom dit. Var där under högsäsong men hade ändå inget problem med att få tag på en bil... Kommer dock inte riktigt ihåg vad det kostade.

• Bambi24

Vi kom hem från mallorca-alcudia för 3 veckor sen.

Vi hade hyrbil genom AVIS och den bokade vi genom Ving på hotellet.

D var inga problem att få bilen dagen efter, vi bokade en A-klass bil (den minsta) men fick en C-klass för samma pris- varför vet vi inte?  Dom kanske bara var snälla?

Vi bokade 2 barnstolar en för vår 5 åring o en för 6-månaders lillen. Dom kostade 6 euro per stol och dag. Fast där sitter även bebisar framåtvända, men d gick bra, lillen trivdes !

Vi tecknade även en försäkring på bilen (rekommenderar den starkt) för händer d något m bilen så måste du betala 500 euro på plats och vet man hur dom kör där nere och hur vägarna ser ut så tar man den! Den kostade ca 13 euro.
    Totala bilhyran gick på 67 euro för 1 dag.

I högsäsong kan jag tänka mig att d är svårare att få tag i en bil om man ska boka där nere, så boka hellre i förväg hemifrån -då får man även rabatt.

• KTM

Vi har hyrt bil i 3 dagar på mallorca. Vi hyrde via ticket som vi bokade resan med. Med bilen skulle det ingå 2 bilbarnstolar och dom skulle dessutom komma till hotellet med bilen. Min mammas första kommentar när jag berättade vilken bra sevice det var. Men hur kommer han då tillbaka till uthyrningen ??? Gud vad jag skrattade !!! Typiskt morsor ska oroa sig för ALLT... haha. Vi hyrde förresten via holiday autos och kostade 1800:-

Svar på tråden Hyrbil på Mallorca?