• Sandra000

Leandervagga!!

Funderar på att köpa en Leandervagga, hängvagga, och undrar om det finns någon som har några erfarenheter av en sån??

Hur blir det sen när man måste byta till vanlig säng, när bebisen blir större? Har dom fått problem med att sova då, eller liknande?
    Tänk om vaggan skulle trilla ner..

Annars tycker jag dom är väldigt fina och verkar ju vara alldeles perfekta.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Leandervagga!!
  • Sandra000

puffar på och håller tummarna

• lizzypizzy

Vi ska nog köpa en Knoppa vagga som man också hänger. Men vet ingen som haft en sån.

• Sandra000

Aha. Finns det någon sida på nätet som man kan kika på en sån?

• jorialel

Jag köpte en sån till min son för fem år sedan.Jag tycker den är jättebra, men i kombination med en vanlig spjälsäng. Har lagt mina barn för natten i deras säng på deras rum och sedan har jag haft vaggan vid vår säng så vi fått närhet till varandra mellan nattamningarna. Har bara vinterbarn men hade det varit sommar hade jag hängt upp en krog utomhus, perfekt.

När min kompis lånade vaggan föll den ner med hennes dotter i för att hon hade hängt den i nån minikrok. Ha en rejäl krok som ni fäster i en regel så hänger den bra.

Mycket pengar för nåt de bara kan ha ca 6 mån dock.

• Flissi

Såg en tjej idag som hade en i sitt galleri. I en tråd om barnrum. Tyckte den var jättefin! (men kommer inte ihåg hennes nick)

ooOO Livet är en fest & jag är bjuden varje dag! OOoo
  • Sandra000

Ja, iof..men kanske ändå värt det om dom "funkar" bra.
    Jora, då ska vi skruva upp flera stycken (krokar) för säkerhets skull Tack för svaret!

• Linsis

Jag har en Leandervagga och är jättenöjd. Har haft den till båda mina två pojkar och de har gillat den oxå Helt perfekt att ha den bredvid sängen, så kan mna bara sticka ut handen och gunga till den om de är på väg att vakna! HAr kunnat använda den i 4,5 månad till min första pojke och i drygt 5 månader till min andra pojke. Sen har det varit för trångt och vi har bytt till spjälsäng.

• Flissi

Letar lite bland trådarna men hittar den inte. (kollar på inredning & hem & hushåll) Det var i förmiddags så långt "ner" kan den ju inte hamnat!

• Sandra000

Tack så mycket för alla svar!
    Ska klura lite till om det blir nån eller bara en vanlig spjälis.
    kram kram

Svar på tråden Leandervagga!!