• azzi

Vilken färg/tapet passar till ekkök?

Jag vill ha tips på färg eller tapet som passar till ett ekkök.
    Jag vill gärna se bilder!

I mitt bildgalleri finns en bild hur vårt kök ser ut.
    www.familjeliv.se/krypin/azzi/galleri.php

• Svar på tråden Vilken färg/tapet passar till ekkök?
  • Lilla näktergal

Du om du går in på Boråstapeters hemsida kan man kolla på olika tapeter i olika rum. Sen vet jag inte om köket just har ekskåp, men kul är det i alla fall.

• aktuelle

till ek är det jääättefint med duvblått :) finns bland annat en färg på beckers som heter enbär

• azzi

Lilla näktergal
    Ska ta mig en titt!

• azzi

Aktuelle
    Nja blå kanske inte är min melodi precis. Men ska kolla upp färgen ändå :)

• aktuelle

grått är också fint, tycker sand och beige blir lite för likdant som ekfärgen

• azzi

Latte har vi nu men vi känner att det är lite mörkt (La upp en till bild).
    Grejen är att vi måste göra om pga de ska ändra med vattenrören. Så då är det roligt att förändra och inte välja samma.

Grått har jag också funderat på eftersom vi har en grå bänkskiva.

Tack för era svar!

• LindizJ

aktuelle: jo du kan ha rätt i det. Beror dock lite på vad för färg det är på eken..! Vi har ett ekbord i köket hemma, med lattefärgade tapeter. men vårt bord är mörkare än träet på ts bild.

• LindizJ

azzi: får jag bara fråga..vad är det för färg på dina gardiner som hänger i köket och vart har du köpt dem...? jag skulle vilja ha någon liknande lösning mitt kök för att vi har ett sånt knepigt fönsterhörn där..! (helt fyrkantigt burspråk med stora fönster runt hela

• azzi

LindizJ
    Gardinerna är hissgardiner och de är mörkbeiga (latte). Jag köpte dem på IKEA förra året. Dock var de på rea så de kanske inte finns kvar.

Svar på tråden Vilken färg/tapet passar till ekkök?