Hemorrojder i vecka 7????
Hej...
Undrar om det är vanligt med hemorrojder redan i vecka 7...Fick det idag nämligen och det var mycket blodstänk i toaletten...Blev skitskraj...
Hej...
Undrar om det är vanligt med hemorrojder redan i vecka 7...Fick det idag nämligen och det var mycket blodstänk i toaletten...Blev skitskraj...
Hade det förra graviditeten, så nog går det.
Det kan man ju få/ha även UTAN att vara gravid oxå...Så det kan ju vara en ren tillfällighet
Hej mogirl
Jag har också upptäckt blod vid toalettbesök... Är i vecka 11. Jag vet inte riktigt vad man gör åt det (nån som har tips?) men jag antar att det finns nåt på Apoteket. Har också en viss klåda i underlivet så har jag otur har jag både hemorrojder OCH svamp! Kul..
Xyloproct är världens bästa salva. Bedövar och minskar/tar bort hemorojdern.
Tack för tipset, Jorialel!
Jag fick rådet av BM och Apoteket att inte använda Xyloproct under graviditet. Däremot Alcosanal, som också finns på Apoteket, är fritt fram att använda. Testa! Hemorrojder är inte kul men i lindriga fall kan man göra något åt det själv!
Oj då sorry. Använde min salva efter förlossningen när jag tänker efter.
Det kan förekomma när som i graviditeten, jag har känningar av det och är i vecka 10+2. men som tur finns det ju hjälp som man kan få om man har svåra besvär.
Alcosanal är jättebra, har funkat för mig när jag var gravid första gången och även nu, är i vecka 12!
Vad bra! Tack för era svar!