• karinagumman

pstav ut.. svara ikväll snälla

min pstav ska tas ut imorgon tors och NU kom jag på att de sa inget inför.. om jag får dricka obehindrat innan eller så...
    de brukar ju vara noga med sånna saker..
    men till saken hör att jag har mkt hull kring pstaven så de kanske måste skära mer i mig men de kommer ju iallafall "bara" lokalbedöva...

hur har det gått för er andra?
    hur snabbt har såret läkt?

hemskt att man som vårdpersonal är så himla rädd.. för sina "kollegor"... (jobbar inte med dem direkt men iallafall)

• Svar på tråden pstav ut.. svara ikväll snälla
  • getingmidja

Det är inga speciella förberedelser man måste tänka på inför uttag av p-stav.
    Man får en sån där "remsa" på armen där de tagit ut staven, den ska sitta på ca en vecka har jag för mig. Man får även ett litet tryckförband på när man går därifrån.

Du ska se att det går hur bra som helst!

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Corze

Som föregåended skrev inget du behöver tänka på innan, tänk bara på att du ska ha remsan några dagar och sedan tejp eller vad det är en vecka... tpog ut min för 1 månad sen

• Corze

de ett förband är de mer

När jag plockade ur min första gick det fort för den satt ytligt den här tog dedt lite längre tid att få ut, men det känns inget, iaf inte för mig fick bedövningsspruta å det är allt som känns, nu hatar jag sorutor så de var inge skojj men när de sedan tar pinnen så kändes det inte alls...

• karinagumman

oki... förlåt men jag är sååååå jäkla emlig.. så det finns inte.. tack för stöd och råd....

• karinagumman

gick då bara fint... tog en liten stund och läkaren suckade ett par gånger.. blödde rätt bra efteråt.. men inte genom plåstret jag fått.. blev bara ett litet litet hål efter pstaven ju....

är så nöjd o glad nu...
    tack för gårdagens stöttning

• karinagumman

tog asså ut pstaven i torsdags.. är oerhört slemmig idag... är det ÄL?
    asså jag är uska men kass på min egen kropp... hur är ÄL för er?

tog ut pstav 10/5... väntar på ÄL
  • Weklund

hoho, kikar in hä. ska ta ut min den 24e. är skit nervös. Tuppade tom av EFTER hon satt in den. Fågade om de redan va klart... Jaa svara hon då tuppa ja av.. huvva va nervös ja är..

(¯`°?.¸ ♥ Åker man V8 behövs ingen stereo ♥ ¸.?°´¯)
  • Marofi

min p-stav fick dom gräva runt rejält efter (beror nog inte på om man har mulliga armar eller inte).. dom fick dra och slita med en tång.. tog kanske 15 minuter innan dom äntligen fick ut den.. staven växer ju sig fast i vävnader och liknande.. det går nog bra ska du se :)

• Marofi

oj såg att du redan tagit ut den :)

• Corze

jag höll på p svimma när de var klara med beroedde på att jag hade spänt migså mycket innan å jag blir rätt yr haha...
    Jag fick mins mens 2 dgr efter att jag plcokat den å de var normal mens 5½ dag inte 3 veckor.. =) blev så glad över att ha riktig mens haha

• Yayasmami

jag plockade ut min p-stav själv igår det tog mig typ tre timmar..... jag fick ingen tid förän om tre veckor så jag valde o ta ut den själv...va ja fick gräva o trycka o skära djupt fast den inte ens satt djupt man kunde tillome se den på min arm.... hoppas bara på ett plus snart har beställt äl-stickor nu

• Pluttan06

hej! jag måste beställa tid att ta ut min p-stav nu vilken dag som helst. Har gått jätte länge och dragit ut på tiden, är jätte orolig att det ska göra ont då dom plockar ut den, den har liksom kommit långt in i armen och jag e jätterädd för stick o sprutor. kommer förmodligen att tuppa av!
    hur gick det för er då ni plockade ut eran p-stav?

tacksam för svar..

• karinagumman
    Pluttan06 skrev 2007-06-15 02:47:56 följande:
    hej! jag måste beställa tid att ta ut min p-stav nu vilken dag som helst. Har gått jätte länge och dragit ut på tiden, är jätte orolig att det ska göra ont då dom plockar ut den, den har liksom kommit långt in i armen och jag e jätterädd för stick o sprutor. kommer förmodligen att tuppa av!hur gick det för er då ni plockade ut eran p-stav?tacksam för svar..
    jag var som du jätterädd... men det gick jättebra... de bedövar med lokalbedövning och sen känns det bara ev som om de nyper lite.. min pstav satt med djupt då jag är fet..
    så läkaren var lite svettig men det gick superbra.... hade inte märkvärt ont heller när bedövningen släppte.. jag var och jobbade på kvällen...

fundera inte på det mer... gör det bara...
    kram och lycka till
    läs gärna min blogg...
Svar på tråden pstav ut.. svara ikväll snälla