• Superba Supernovan

Färg på tapet till terracottafärgat golv?

Vi har nyss flyttat in i vårt radhus och jag håller på att fundera på bland annat val av nya tapeter. Hela huset har fruktansvärt tråkiga tapeter i olika beige, vita eller grå nyanser. Tycker det är trist och opersonligt.
    I hallen ligger ljust terracottafärgat klinkergolv. Vill helst byta det, men det ligger ganska långt ner på prioriteringslistan då det blir rätt dyrt. Vi tänkte nöja oss med nya tapeter i hallen så länge. Men jag känner mig väldigt osäker på vilka färger som egentligen passar till terracottafärgat golv... Vill som sagt ha åtminstone en vägg i en tapet med mer färg än de dassiga gråbeiga taeterna som sitter uppe nu. Någon som har några bra tips och idéer på passande färger på tapet?

• Svar på tråden Färg på tapet till terracottafärgat golv?
  • snart tre

Eftersom terracotta är en vam färg blir det snyggast att ha något som bryter mot det - annars riskerar helhetsintrycket att bli att det flyter ihop. Du skriver ljust terracottafärgat klinker - det låter som om det är aprikosfärgat snarare än den rödare nyans terracotta oftast är. Eller har jag fel?

Om det är av den rödare sorten tycker jag, fastän jag vet att du inte gillar det, att vitt är snyggast på väggarna. Kan du inte satsa på att sätta upp snygga tavlor eller andra väggdekorationer i stället om du kör med vita väggar? Eller köra vita väggar och sätta en rolig fondtapet på en av dem för att bryta av?

Googla tapeter så finns det massor av bra websajter med tapeter att titta på?

• Superba Supernovan

Ja, det kan nog beskrivas som en blandning av aprikos och terracotta . Vit kasnke skulle funka, frågan är om det blir "kliniskt" eller bryter av FÖR mycket till golvet... Men tack för tipset!

Svar på tråden Färg på tapet till terracottafärgat golv?