• Anonym

Hur mycket måste man jobba för att som undersköterska som jobbar natt på ett ålderdomshem få ut...

264 000 om året och ha en snittlön på runt 22 500 (innan skatt)?

• Svar på tråden Hur mycket måste man jobba för att som undersköterska som jobbar natt på ett ålderdomshem få ut...
  • Trakka

Det beror ju mycket på vad personen har i grundlön, men det låter som 100 % i alla fall.

• Anonym (KM)

Det beror ju på vilken lön du har.

• Anonym
    Anonym (KM) skrev 2007-05-10 08:09:26 följande:
    Det beror ju på vilken lön du har.
    Ja men eftersom det är kommunal är det ju oftast samma för alla...
  • Anonym (nej)
    Anonym skrev 2007-05-10 08:11:15 följande:
    Nej, även kommunal har individuell lönesättning numera och det kan skilja mycket.
  • Lisa1981

De flesta kommuner har individuell lönesättning och det beror också mycket på hur länge man har jobbat.
    Vad är det du vill ha fram???

• Amine

Hmmm har du 22500 i månadslön så har du en ganska bra lön för att vara undersköterska. Är ob inräknat kan man räkna bort ca 30% på nattjobb, men då är man ändå ganska "bra" betald, så definitivt är det en 100% tjänst.

• Anonym
    Lisa1981 skrev 2007-05-10 08:13:36 följande:
    De flesta kommuner har individuell lönesättning och det beror också mycket på hur länge man har jobbat.Vad är det du vill ha fram???
    hur många nätter det kan röra sig om i månaden, tycker lönen verkar hög...
  • neeke72

Jag jobbar natt.. 14 nätter på 4 veckor...

• Anonym (KM)
    Anonym skrev 2007-05-10 08:11:15 följande:
    Ring och fråga löneassistenten. Det beror ju oxå på vilka tjänster dom har. Natt brukar ju vara 64% eller 68% nånting.
  • Amine

100% tjänst innebär att du ska jobba 36 timmar/ vecka om du jobbar natt, dvs. ca 3,5 nätter eftersom de flesta natt pass ligger på ca 10 timmar. Så varannan natt är heltidsarbete ungefär.

• Lisa1981

i kommunen jag jobbar så anses man jobba heltid om man jobbar 83% och det blir ca 18-20 nätter på6 v.

• Amine

Lisa 1981 har du en 100% lön på det eller?

• Lisa1981

Jag är ju ssk men jag hade haft en heltidslön om jag jobbat 83%. Nu är det på förslag att det ska bli fler nätter om man ska räkna det som heltid, alltså jobba 100% för att få en heltidslön.

Jag har ju som ssk nattillägg också så det går ju inte att jämföra lönen.

Svar på tråden Hur mycket måste man jobba för att som undersköterska som jobbar natt på ett ålderdomshem få ut...