• Anonym

Ni som provat/använt absolut torr...

Har det fungerat för er?

• Svar på tråden Ni som provat/använt absolut torr...
  • Anonym (Ja)

Det funkar jätte bra...
    Gör himla ont i början bara. Se titl så att du inte är nyrakad..

• Anonym (Gravid.)

Det funkar faktiskt, jag använde det under tid då jag svettades mycket under armarana, men det gör jag inte idag!
    Lite starkt i början och kan svida men man vänjer sig efter ett tag. Lycka till!

• Minilott

Jag tycker att aluminiumklorid funkar bäst men den säljs inte längre... inte så konstigt för det låter inte speciellt nyttigt

• Anonym (svettig ;))

Tycker den funkar bra, men det kliar!

• Anonym

Jag har nänligen precis köpt en då jag svettas ganska mycket. Inte så trevligt när man vill vara lite fräsch även nu under sommaren då det är som varmast :) Avskyr svettfläckar under armarna. Bläää!

• evaviola

Ta på det innan du går o lägger dig, och sov gärna utan tröja. Tvätta av det på morgonen.

• Lobos mágicos

Japp. Det funkar kanon. Men det svider som satan när man tar på det. Speciellt om man skulle råka vara lite fuktig.

BF +9
  • MrM

Det funkar men det finns en stor risk att svetten kommer ut någon annanstans istället. Själv blev jag sjöblöt på ryggen.

Mvh

• Anksan

Minilott: Absolut torr är hög koncentration aluminiumklorid Och aluminiumklorid säljs fortfarande, men inte i samma utförande. Den heter extra effektiv antiperspirant Smidigt namn Det är nu i en smidig roll on.

Alla antiperspiranter (det vi oftast ändå säger deo om) har aluminiumklorid. Deodoranter inte, de tar hand om lukten inte minskar svettningarna.

• Minilott

Anksan - Jag har den roll-on:en fast jag tycker inte den hjälper lika bra... tråkigt att man är en sån "svettis" Jag håller med er om att man kan svettas på andra ställen, jag brukar bli svettig i knävecken Fast hellre där än blöt under armarna

• Anonym

Hur ofta använder ni deodoranten?

• evaviola
    Anonym skrev 2007-05-10 09:48:36 följande:
    Hur ofta använder ni deodoranten?
    I början en gång i veckan, sedan varannan vecka.
  • Anksan

Jag har en "vanlig" roll-on, Vichy´s från apoteket. Luktar riktigt gott och r verkligen mer effektiv. Det är den enda "vanliga" som fungerar på mig. Lite dyrare än vanlig. Men riktigt skön och god. :)

Problemet jaghade med absolut torr och aluminiumkloriden är att så fort effekten släpper lite luktar man verkligen gammal unken svett. + att jag blev riktigt irriterad av absolut torr.

• Anonym

Kan tipsa om att föna armhålorna på kvällen innan man stryker på Absolut torr - då svider det inte för då blir man ju snustorr under armarna. Sen kan man sitta i bastun utan armsvett! Love it!

• Anonym (Japps)

Japp. Det fungerar kanon bra. Använder det mest utomlands eller om jag ska göra nåt annat speciellt.

• Heidihoo

Som med allt annat kan man ju få biverkningar, fick mycket finnar på ryggen/axlarna när jag använde det, men det var jag det :) Annars tycker jag den var superbra, ABSOLUT torr under armarna :)

• Anonym (Torris)

Det funkar alldeles utmärkt för mig också.

Vill dock rekommendera att sova i en t-shirt man inte är så rädd om den natten man använder Absolut Torr. Har nämligen fått en omgång sängkläder förstörda av det (efter några tvättar var det hål i örngottet och påslakanet).

• Jenny70

Skiiiitbra!! Började med det när jag gick i 6:an & det hjälpte med en gång! Kliade som satan hela natten när man satt på det, men det var det värt! Gjorde det kanske en gång i månaden max. Höll på nå´ra år, nu svettas jag överhuvudtaget aldrig under armhålorna mer!

• Eisa

Det funkar helt kanon! Man är alldeles snustorr!
    I början kan du använda den 1 gång i veckan men sen brukar man klara sig längre. MYCKET viktigt att du är HELT torr under armarna när du stryker på det för det kliar som fan annars!

Svar på tråden Ni som provat/använt absolut torr...