• carpediem52

    Augustibullen

    Är det någon som har erfarenhet av en festival i Lindesberg som heter Augustibullen. Min son vill åka dit, han är 16 år.

  • Svar på tråden Augustibullen
  • Sprall78

    Det heter Augustibuller tror jag, men jag har inte varit där någon gång så jag har tyvärr inte någon erfarenhet..

  • 6628

    Jag bor i Lindesberg. Augustibuller är en festival under temat punkrock (tror jag) Stan besöks av 10 000 tals punkare, hårdrockare och även andra vanliga mest tonåringar och ungdomar. Med allt från rakade huvuden till VÄRLDENS tuppkammar o Väldigt udda frisyrer. Mycket fylla, droger. Skräpar ner nå fruktansvärt.
    Men jag måste säga, jag tycker det är bra att de ordnar sådant här för ungdomarna, det är bara så synd att det ska vara så mycket fylla o droger med i bilden. Men var hittar man inte sånt?

  • Proletariatet

    Ja, augustibuller är en punkfestival. Jag vet inte vad man ska svara, jag blev nekad från att åka dit när jag var 16, skulle få göra det året efter sa min mamma, då var jag gravid så nu blev det inte av. LÄNGTAR till nästa år för då är Tyra tillräckligt gammal för att vara hos morfar eller farmor över helgen (min sambo, hennes pappa är nämligen också där varje år).
    Ärligt, så är det väl mkt fylla, men jag vet att det är en fin gemenskap också och högst troligt, ett minne för livet.

  • carpediem52

    Kul att höra något positivt från någon om festivalen. Har också tänkt att dricka kan han ju också göra var han än befinner sig. Han är väldigt intresserad av musik och jag tror att det skulle vara en riktig höjdare för honom att få åka dit. Går väl att komma överens om kontakt per mobil varje dag.

  • förtja

    Mycke fylla och andra droger än alkohol finns såkalrt också där..

    Jag var 17 år första gången jag åkte på en fesival (den va dock större än augustibuller)

    Och med mina erfarenheter kommer inte nåt av mina framtida barn få åka förens dom är.. ja minst 17-18 :)

    Kommer ihåg på hultsfred ett år när jag såg en 16årig tjej ligga och sova i sina egna spyor..

  • Shaun the sheep

    Jag åkte till Hultsfredsfestivalen första gången när jag var 17. Självklart var min pappa lite orolig, men vi pratade precis varje dag. dessutom drack jag inget under själva festivalen,
    utan bara några dagar innan när det inte var några band som spelar.

    Jag tycker du ska låta din son åka! Det finns fylla hemma i stan också.
    Jag känner ingen som har dåliga erfaranheter från Augustibuller,
    just för att det inte är så jättestor festival.


    BF 28 maj♥♥
  • piixelslyna

    Augustibuller är inte bara droger och fylla. Det är mycket genmenskap med ungdomar som har den musiksmaken.

  • carpediem52

    Börjar repa lite mod nu vad det gäller att låta min son åka till Augustibuller-festivalen. Har en undran om någon som varit där vet om det går att ladda mobilen någonstans?

  • Emil Lindblad

    som sagt punk/ viss del rock

    droger är inte främmande, extacy och amfetamin i huvudsak
    och lite alkohol på det

    enligt kontakter

  • casualties

    jag har varit på augustibuller 2 år i rad.
    tycker det är en bra fetsival
    fylla och droger finns ju överallt, det behöver man inte åka till en festival för att hitta.
    förra året var jag där när jag var gravid och jag drack självklart inget. jag hade skoj iallafall. en massa bra band som spelar ju!

    man kan lämna in sin telefon och få den laddad mot en liten summa, minns inte exakt hur mycke, 20 kr va det kanske.

  • casualties

    kan ju tillägga att jag inte stött på några droger när jag varit där. det beror ju på om man söker sig till sådant.

  • Proletariatet

    Ett tips är att se till att han inte blir rädd för att ringa dig om han skulle ha druckit. Jag var ett praktexemplar, eller inte, när jag var yngre, stängde av telefonen och struntade i morsan för jag trodde jag skulle få så mkt skäll.
    Hon var (såklart) utom sig av oro när den var av.
    Hoppas allt går bra :)

  • ejda

    jag var på bullret 03.. Måste säga att det var mycket trevligare och bättre än hultsfred.. Kan han sköta sej så är det nog ingen större fara. Var mycket vuxna som gick runt och kollade läget också, pratade med en när man satt vid tälten och så..

  • Hemlighetsfull

    Jag var på buller förra året! Hur mysig festival som helst, lagom liten så den blir gemytlig.

    Självklart är det mycket fylla där, precis som överallt annars på somrarna. Men de har mkt vakter och folk som håller koll och sådär. Sjukvårdare och poliser vimlade det av.
    Jag var 16 när jag åkte dit förra sommaren och jag klarade mig fint ;)
    Se till att han åker med lite kompisar, så ordnar det sig.
    Man kan ladda mobilen där i en liten "husvagn" eller vad man ska kalla det. Där kan man även låsa in värdesaker har jag för mig.

Svar på tråden Augustibullen