• Lilla Mjau

"Maskerad" med temat "DISCO" Hjälp!!

Jag är bjuden på fest hos en arbetskompis och festen går under temat "Disco". Känner mig rätt nollad, hur ser man ut som en typisk "discobrutta"?? : ) Det är inga årtal givna, jag tänker mig automatiskt 70-tal, vet inte varför *S*

Gärna bilder om ni har också!

Supertacksam för alla svar : )

- Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • Svar på tråden "Maskerad" med temat "DISCO" Hjälp!!
  • Dampan

åååå vad roligt, jag vill oxå gå...

• Dampan

klä ut dig till John travolta.. i saturday night fever...

• Lilla Mjau

Hahaha, ja det var faktiskt han som dök upp i min skalle direkt. Meeeeen... jag vill ju vara tjej

• k girl

Jag hade sjuttiotalsfest nyligen och då var jag discobrud... Jag sydde en kort klänning i guldglansigt tyg med långa puffärmar, hade frisyr och makeup a la ABBA-Agneta. En kompis till mig hade köpt en afroperuk och hade hotpants, guldpaljettlinne och ett stort skärp i midjan. Tänk ABBA, Baccarat, Amy Stewart, Donna Summer...

Fast man kan ju förstås vara åttiotalsdisco också.

• k girl

Har lagt upp en bild i galleriet!

• Flissi

Oj vad skoj! Älskar sånt!!!
    Här är vi på 70-talsfest.

& här en annan fest:

Den blå dräkten är en gammmal krossatsammetpyjmasoverall, som mamma hade på 70-80-talet. Sen har jag sytt dit silver detaljer så benen blev riktigt utsvängda & lite annat bling bling.

• Lilla Mjau

TUsen tack för tips, bilder och länkar

• Dampan

så nu e jag tillbaka... blev tvungen att jobba på jobbet.. jobbigt...

men du... glitter glitter å glitter... vill du vara kille eller tjej.. ( jag har alltid velat vara 70tals afro dansare.... ) men de e ju aldrig någon som har de som tema.. snyft

• Dampan

där har du en sida med massor av roliga kläder... kika å få lite insperation...

• Lilla Mjau

Tack Dampan!

Svar på tråden "Maskerad" med temat "DISCO" Hjälp!!