• dinana

färga håret platina blont?

någon som vet om någon bra blonderingsfärg som jag kan använda, är natuligt blond, men efter flera år av svart färgning så får jag inte riktigt tillbaka min naturliga färg. däremot blir det gult =( någon som kan hjälpa mig....?

mamma till en liten molly ♥♥♥ 061216
  • Svar på tråden färga håret platina blont?
  • MalinAnnaJosefine

Jag använder alltid hm's blonderingar när jag går till blond, köper alltid ett extra paket så jag vet att det räcker. Dom funkar kanon på mig. Annar så finns det ju alltid det svindyra alternativet och gå till frisören!

• Whilda

Det bästa resultatet blir klart hos frisören,
    men det finns äve ett silvershampoo som kan ta bort de gula pigmenten....

• idiblon

Moods ultrablond + silverschampo.

• dinana

Jag har använt mig av toni&guy-silverschampo, vet inte om det gav så mycket resultat, men jag fick ett tips av en kompis att köpa Nutri Color Creme 1002 White Platina, så ska testa på det och se om det blir något bättre. Skall kika in på HM och se vad de har för blonderingar - hoppas det ger resultat.

• dinana

Silverschampo säljer de på Kicks

• dinana

Apropå silverschampo, jag kanske gör fel... hur skall man använda det?

• Whilda

Finns bra silverschampoon hos frisören oxå

• Whilda

Silverschampoot ska sitta i under ett antal minuter   -   det står nog mer exact beskrivet på  flaskan,
    sedan ska man upprepa under ett par tillfällen- tills det gula försvinner.

Men ett tips är att inte låta det sitta i FÖR länge  Då blir du lila i håret.....

• dinana

Hmm.. okej, jag tycker inte att det gula har försvunnit på mig... men kanske måste färga om det i sådana fall. På min flaska med silverschampo står det inget om tid på. Står bara att man skall massera in det och sedan skölja ur det.

• Bellahhh

För det första ska du köpa avfärgnings medel, sedan ska du köpa blekmedel jag använder wellas BLEK medel med en korthåriga tjej på när jag inte hämtar pluver på min mammas gamla salong, MEN det är ett jäkla trixande! Sedan sitt inte förlänge med silverschampot max 5 min annars blir du gråblå! ;)

Min familj är finast
Svar på tråden färga håret platina blont?