• Larsson

Lunginflammation hos 6 månads bebis

Är det någon som har erfarnhet av det?
    Tycker det låter så farligt att ha det,och dessutom när man bara är 6 månader.
    Har fått Kåvepenin.

• Svar på tråden Lunginflammation hos 6 månads bebis
  • Camilla01

Hostar han mycket? Min son rosslar och hostar så att han knappt får luft, men läkaren säger att det bara är föräldrarna som lider av hur han låter.

• Larsson

Nä,eller hon har hostat,nu låter hostan mera som när en katt kräks,hehe,dålig beskrivining men jag tror du vet ungefär

Igår låg sänkan på 44 och vi skulle bara in och kolla så den gått ner idag,då låg den på 130.
    Vad ligger er sons på?

• Camilla01

Ingen anning.Jag fick recept på ventoline (luftrörsvidgande) det var allt läkaren gjorde

• Larsson

det fick vi med..men det hjälpte inte för det hon hade.
    Sök igen!

• Mirakel händer

Min son hade lungiflammtion vid ca 3 månaders ålder. Han hade svårt att andas och var völdigt rossllig, hög feber och åt inget. Vi vart inlagda i 6 dagar för att han fick pencillin i dropp första 3 dygnen, så var vi tvugna få honomatt äta igen. Men pencillinen var Kåvepenin och den hjälpte inte. Så han fick antibiotika istället komemr inte ihåg vilken sort, men det gav bättre resultat i varje fall.

Längtar...
  • Larsson

Oj,3 månader.
    Hoppas vi slipper bli inlagda.
    Tror jag ska lyckas få i henne detta.
    Ska tillbaka på måndag för att kolla sänkan mm.

• Mirakel händer
    Larsson: Det var en jobbig tid vi hade då. Men nu är han en härligt kille på 12 år.
    Längtar...
Svar på tråden Lunginflammation hos 6 månads bebis