• L i n d a 78

Någon som testat Hipp ersättning?

Finns det någon som har testat Hipp modersmjölkersättning? Vad tycker ni om den?

• Svar på tråden Någon som testat Hipp ersättning?
  • Rhonda Breeze

Jag undrar också!!!

• llj

I brist på både NAN o Semper1 har jag fått gå över till Hipp och det funkar alldeles utmärkt! Har testat Semper innan men liten blev så otroligt hård i magen. Nu börjar det lösa sig, vet dock inte om det beror på Hipp eller för att jag har i rapsolja i ersättningen...

• Left Eye

tycker den e mkt bra, dock ngt dyrare

• L i n d a 78

Jag testar också Hipp nu i brist på både Lemolac och Nan. Än så länge verkar det gå bra.

• milimina

junior fick uteslutande hipp ett tag och vi gillar den. dock lite dyrare och tyvärr ibland slut på affären

att städa medan man har småbarn är som att skotta när det fortfarande snöar
  • sam1

funkar den att ge som "fullfoder".
    Jag vill gärna använda den eftersom Hipp verkar vara helt ekologisk och sånt måst man ju stödja.

• Ullegulle78

Vi hade Hipp ett tag men har sedan gått över till babysemp.
    Hipp finns inte alltid i affären och jag vill inte hålla på och byta allt för ofta..
    Men vi kanske byter tillbaka till Hipp när det är dax att byta till Babyplus. Om vi gör det kommer jag nog att köpa upp ett litet lager när jag ser att det finns.
    Typ köpa 10 förpackningar så att man vet att det räcker ett tag..

• sam1

jösses vad ja letat men har inte hittat den...

• milimina

coop brukar ha den men aldrig ica, inte ens stora ica maxis.

• Ullegulle78

De gånger jag har köpt Hipp har det varit på Ica.
    Men som sagt; det är inte alltid den finns..

• ruterdam

Å jag visste inte att Hipp gjorde ersättning, nu måste jag ut i affärerna och leta :)

• POOH7605

hej tjejer som har använt hipp. det står ju 1 på paketet finns det en två då med eller funkar den här till dem är 6 månaders?

• milimina

det finns en 2 från 4 mån men det enda som brukar skilja är ju järnhalten så 1 funkar nog lika bra ett tag.

• Bengalan

Hipp har inte samma "moderna" fettsammansättning som Nan o Semper. De sistnämnda har en tillsats att DHA (omega 3 fettsyra) för att efterlikna amningsmjölken och ge smarta barn Det står fiskolja, mortiella alpina(en alg) och långkedjiga fettsyror på innehållsförteckningen.
    Hipp ser ut som modersmjölksersättningar gjorde för några år sen, dvs att det lilla barnet måste omvandla linol- och linolensyra till omega 3, viss forskning visar att det späda barnet inte klarar den omvandlingen. Jag valde därför Nan till dottern till hon blev allergisk för mjölkprotein o fick gå över till Nutramigen. Nutran innehåller inte heller DHA, så jag tänker skylla på den om hon blir korkad som vuxen....Skämt åsidå, tänkte bara berätta det jag visste, lycka till alla!

• milimina

tur att junior inte fick det förrän han var lite äldre då (han var över halvåret när vi började med hipp och åt vanlig mat också)

Svar på tråden Någon som testat Hipp ersättning?