• flodis

WoW

Hejsan
    Jag är en pappa som lirar WoW på servern Draenor (lvl 69) och Burning legion (lvl 31). Finns de fler som lirar? Vilka servrar i så fall? jag spelar inte hardcore utan mest för pvp och instanser.

Jag ska snart bli pappa igen(i början av Juli), men de funkar att lira ändå, bara man respekterar frugans önskemål och begär. Nätterna på helgerna funkar vanligtvis bäst eller när hon nattar vår 3,5 åriga dotter.

• Svar på tråden WoW
  • Tvillingfarsa

Jag spelar(än så länge), brukarm est bli på kvällar och helger efter töserna är nattade.

Har på Lightnings Blade 2st lvl 70 och en bunt låglevel gubbar.
    Stormreaver har jag en lvl 60 och en lvl 42 samt flera låglevels. Inte spelar på Stormreaver på länge dock.

• schumi

har lirat, hade en lvl 70 NE warrior på twilights hammer, men sålde då tack vare att frugan blev galen på att jag spelade, så nu har jag gått över till ps2 och kör senaste final fantasy!

• Euphoric

Spelar lite smått på xavius, 70 druid å warrior, men kör warriorn. Mest lite instanser när kompisarna alla kan

• Morphie

Defias Brotherhood.
    Leta efter en TOG (The Older Gamers) guild på er realm om ni vill ha en mer casual och föräldra-vänlig approach.
    The Orphans Grim på Defias Brotherhood var tidigare en TOG, men bröt sig ur när dom vill ändra stil och frångå åldergränser (25) osv.
    www.theoldergamers.com har en schyst lista och forum för de flesta spel och realms.

• MM74

Spelar wow på nätterna om det finns ork. Kör mest pvp eftersom det är smidigt att hoppa in och fightas direkt och man kan avbryta snabbt om det skulle behövas utan att andra blir drabbade.
    Händer att jag kör instancer men undviker random grupper.
    Spelar mest med min warlock (lvl 70 undead female) vid namn Warla på shattred hand men har några karaktärer till som jag leker med ibland.

• Gnagarn

Spelar en Warlock lev 40 på Twisted Nedder.

Har blivit betydligt mindre sen dotter kom för snart 4 veckor sedan men nästan varje kväll i 30 min och uppåt iallafall som avkoppling innan det är dags att kvarta.

Inga instanser dock hitills. Blir jobbigt att pausa mitt i....

• Tristans Pappa

Jag har spelat sen beta och har 3 st 70 chars, warlock, hunter och warrior. Det var hur roligt som helst att spela, var med i en bra guild som hade raiding alliance med några andra guilds och vi körde alla instancer. Fast det tog alldeles för mycket tid, fastän jag bestämde mej för att spela mindre så var det ändå på tok för mycket. Så jag la av, cold turkey, och har inte spelat på ca 7 månader. Ibland kommer suget men jag törs inte installera det, då trillar man nog bara dit igen :P

• Alshain

Jag var otroligt aktiv i raidandet på Aszune, med ett helsvenskt gille, fram till dess att vi fick barn. Det går fortfarande att hitta tiden att spela men inte riktigt på samma sätt som innan. Jag har nog valt att prioritera bort WoW själv också. Nu blir det mer lite snabbare och enklare spel som man kan hoppa in/ut ifrån när man känner för det. Battlefield 2 tex. =)

• GnomeFoot

Har en fråga om WoW... har spelat i helgen för första gången, tyckte det var jäkligt kul den korta tiden jag spelade. Men hur är det, "bara" springa runt, prata med olika NPC och ta uppdrag? Gå med i guild och sen göra uppdrag? inget mer?

• Glondim

Har en lvl 70 hunter på Sylvanas

• Gnagarn

-> Gnomefoot

I princip. Spelet går ut på Instanser, Questar, levling och Battlegrounds.

• Euphoric

Gnome - Själva levlandet och questerna är endast *en* del av spelet. Många kör den delen om och om igen med olika karaktärer och det kan vara riktigt roligt.

När man däremot når maxleveln finns det minst lika mycket till att utforska. Mycket av det ensam men framförallt i grupp med andra. Det finns svårare quests som kräver 2-5 personer för att klara. Instanser kräver 5 personer för att klara, det är som egna "grottor" där gruppen ensam får ta sig till slutet och besegra bossar, utan inblandning från andra. Efter det finns raid instances, där det krävs 10 eller 25 personer.

• Morphie
    GnomeFoot skrev 2007-06-18 18:18:30 följande:
    D&D
    inget mer?
    Det är den fattigaste delen av spelet:)
    Den roligaste biten är att köra rollspel, typ som med Drakar & Demoner, fast i Blizzards värld.
  • Matte77a

Har en guild på Kilrogg där vi bara är svenskar och där medelåldern är runt 30+. Kom gärna dit och titta, vi har en föräldravänlig approach till spelet. "Svarta gänget" heter vi.

:)

Svar på tråden WoW