• Lindisen75

Gravidyoga i Stockholm?

Någon som kan tipsa om en gravidyoga-kurs i Stockholm city (gärna södermalm) som startar nu i maj alternativt i juni?

• Svar på tråden Gravidyoga i Stockholm?
  • Klarakluck

sorry. Såg nu att det verkar som hon inte har kurser nu i sommar. Finns på Gotlandsgatan vet jag också

• Lindisen75

Jag tar gärna tips på fler ställen!

• Joyce

spelar det nån roll vilken vecka man är i när man börjar?

• malachis mamma

Jag är också intresserad! förra gången började jag redan i v. 16. men då hade jag gått på vanligt yoga innan och fick inte fortsätta där.

• Maui

Apropå vilken vecka man kan börja i så rekommenderade de på Yogayama att man började efter första trimestern men att man sedan kunde köra på så länge det känns bra.

Gick själv i vecka 30-35.

• MaybeBaby78

Jag tycker också Yogayamas yoga är bra. Jag började i v 17. De har drop in på lördagar och tisdagar.

• bamse81

Yogayama Har jag gått på med Hanna med det här barnen så har jag gått privat kurser hos en tjej i Nacka det är dyrt men man får ut mycket mer, hon tar 900 för 2 timmar plus en halvtimmes massage. Går inte ditt så ofta har vart där 2 gånger men ska gå lite senare i gravititeten till henne, just nu går jag på graviditetsmassage och mamma vatten gympa. samt trännar en hel del dans mest dans faktisk, springing, gym, spinning, simmning. ska börja dra ner på tränning tror inte det är så bra att tränna 6 timmar om dagen om man är gravid så får bli 4 eller mindre beroende på hur det känns.

• Mums

www.ashtangayogashala.nu har dropin och kurser på söder och nära odengatan.

Jag har gått deras gravidyoga hela mina graviditeter.

Muskelträning, stretch och avslappning, samt särskilda gånger då de går igenom förlossningen, då är partnern välkommen och man övar ställningar och massage.

Svar på tråden Gravidyoga i Stockholm?