Göra egna leksaker?
Ja! Finns det några kreativa här på FL kanske? Min 7 månader gamla dotter bara älskar nya grejor att skaka och bita på... men ärligt har vi inte råd att köpa mer nu... Tacksam för alla tips!
Ja! Finns det några kreativa här på FL kanske? Min 7 månader gamla dotter bara älskar nya grejor att skaka och bita på... men ärligt har vi inte råd att köpa mer nu... Tacksam för alla tips!
Varför inte använda sig av gamla burkar, t,ex glassburkar, petflaskor etc, och fylla dem med något. Petflaskor som man fyller med vatten och karamellfärg brukar vara roliga att titta på. Du kan också fylla med olja och vatten och karamellfärg. Glassburkar kan man göra plocklådor av, om man har flirtkulor kan man göra runda hål och barnet plockar i flirtkulorna i hålet, har man inte flirtkulor så kan man säkert komma på något annat som kan läggas i, kanske man gör lite avlånga hål och låter barnen stobba i skedar eller ngt.
Casper tyckte det var roligt att sitta och ruska på en cola flaska med lite makaroner i det lät jätte mycket och han tjöt av skratt. Och så gillade han att leka med barnmatslocken,dom plockade han i och ur en plastlåda.
Min son brukar leka med mina dl,msk,tsk mått,plastslevar,trägafflar o en gammal gryta med lock samt plastskålar o underhåller sig själv när jag tex lagar mat el diskar