• Glitter Scarf

Hur gör man bullar med vanilj fyllning?

Jag kan göra Kanel bullar men börjar bli trött på dom , jag älskar Vanilj bullar MEN! kan inte receptet , asså jag vet ju hur man gör degen men hur gör man så man får vaniljfyllning?

• Svar på tråden Hur gör man bullar med vanilj fyllning?
  • Elisabeth 79

Du kan ju göra det enkelt för dig och göra precis som när du ska göra kanelbullar men istället för kanel använda vaniljsocker eller vanillinsocker. Ha inte så mycket vanligt socker som fyllning då, det blir för sött.
    Lycka till!

• Jessica K

Mamma gör med vaniljcreme ibland. Supergott!
    Gör en vanlig deg. Kavla ut. Skär i fyrkanter där du klickar i en klick marsankräm (gjord på pulver) och sen viker ihop hörnerna så allt blir som en boll. Lägg öppningen som du nyper till nedåt och pensla med ägg och grädda. Innan servering är det supergott att pensla på lite smält smör och doppa i socker

• Mango1

Hej!

Jag bakar ut degen som vanligt, brer MYCKET smör på sen vanligt socker och marschanpulver som är för kokning strös över. Vill man, för det blir lite söligt med pulvret, så kan man blanda socker, pulvret och smöret och bre ut alltihopa tillsammans. Jag lovar de blir en hit! SUPERGODA bullar. Jag kallar dem sommarbullar, för jag oftast gör dem på sommaren...;o))

Lycka till!

Svar på tråden Hur gör man bullar med vanilj fyllning?