Utesluta viss mat vid amning?
Någon som vet om det är skadligt för barnet att helt utesluta potatis, ris och pasta etc, spannmål och mjölkprodukter när man ammar? Barnet går upp i vikt som det ska och mår f.ö bra.
Någon som vet om det är skadligt för barnet att helt utesluta potatis, ris och pasta etc, spannmål och mjölkprodukter när man ammar? Barnet går upp i vikt som det ska och mår f.ö bra.
Nej, det skulle jag inte tro att det kan vara. Äter du allt annat?
Just det, glömde socker (kolhydrater) som jag inte heller äter.
Annars äter jag massor med frukt och grönsaker, fisk, kyckling och kött och massa ägg, så det blir mycket proteiner istället för kolhydrater. Det är den sk stenålderskosten.
ca. 1-2 grr i veckan när man typ är borta hos bekanta kan det bli lite "förbjuden mat" (enl stenålderskosten) iaf.
Jag tror nästan att det är bara bra. Tänk på att få i dig mycket fett bara, fett behövs till mjölken. Nötter, fet fisk, avokado o.s.v
En näve nötter och en avocado äter jag till frukost
Om du ska utesluta något ur kosten tycker jag att du ska kolla med en bvc-tant eller dietist om det påverkar barnet. Det är ju bra att äta så allsidigt som möjligt när man ammar och det blir det ju inte om man utesluter kolhydrater.
det är som pim 73 säger! man ska äta allsidigt och absolut ionte banta. då kommer kroppens gifter ochj slagg med ut i bröstmjölken och det är ju inte bra för de små! vänta med att banta några månader, tills du har slutat amma!