Du måste logga in för att svara i en tråd.

• 02Smulan

Mäklarassistent!!??

Hejsan alla trevliga forumare!
    Är det någon här som jobbar som mäklarassistent eller funderar på att utbilda sig till det?
    Jag funderar, först via komvux, men det visade sig att det inte gick då jag läst flera kurser på gymnasiet. Så om det blir så blir det mäklarsamfundets distansutbildning!
    Är det någon här som vill berätta om sitt jobb eller utbildning som mäklarass. så skulle jag bli superglad! Sitter ju här nu och funderar om man ska våga bryta upp från sitt stressiga butiksjobb och satsa på nånting annat.
    Peptalk??!

• Svar på tråden Mäklarassistent!!??
  • Pumpalicious

Jag vill också bli det.. Vad är detför utbildning du pratar om - hemsida?

• Pumpalicious

Japp, har extra jobbat lite som visningsvärd för Eric Ohlssons fastighetsförmedling, det var jätte kul!

• hemlighetsfull 84

ohh det har jag också funderat på att utbilda mig till

• hemlighetsfull 84

men fy vad dyrt det var

• 02Smulan

Inte så dyrt, tänk vad andra utbildningar kan kosta!
    Dessutom finns det en på komvux som är gratis...

• hemlighetsfull 84

finns det det... har jag aldrig hört att det finns... kanske skulle sätta fart och kolla upp sånt...

Finns det jobb som mäklarassistent då?. Ser aldrig några ute runt omkring här i alla fall...

JA men det jobbet hade nog passat mig tror jag... Har alltid velat haft tanken på bli något sådant... Men aldrig tagit mig i kragen

• Pumpkin

Jensen Education har en sån utbildning också tror jag. Har själv funderat på den.

• 02Smulan

Ja Jensen har en komvuxutbildning som man sen får diplom som mäklarassistent. Tyvärr kan jag inte gå den eftersom jag har läst de flesta kurserna på gymnasiet. Dessutom är det lite konstigt då det är helt andra saker man får lära sig där jämfört med på mäklarhögskolans utbildning, den känns faktiskt mera "riktig", ser ut som man får lära sig mer man kan ha nytta av i själva arbetet.
    Beträffande efterfrågan på arbetsmarknaden vet jag inte, men det är väl knappast nåt dom lägger ut på arbetsförmedlingen eller dylikt när dom söker personal kanske...

• Pumpkin

02Smulan: Jag förstår inte riktigt, är det kurserna i KomVux-utbildningen du läst på gymnasiet eller? Och då får du inte läsa på Jensen?

• 02Smulan

Precis, man får inte läsa ämnen man redan har godkänt i tyvärr! Så jag får nog samla mod och gå den andra istället. Läskigt bara att åka till stockholm på träffarna *fegis* haha...

• hemlighetsfull 84

02smulan: Får du inte tillgodo räkna dig dem kurserna då? Ibland kan man ju får göra det... Men jag antar att du redan har kollat upp det... Svårt det där med utbildningar...

Svar på tråden Mäklarassistent!!??