• Min ängel

tips på hur man märker om de har öroninflammation???

-Kan man på nåt sätt märka om ens barn har öroninflammation???

• Svar på tråden tips på hur man märker om de har öroninflammation???
  • burtok

de drar sig undan om man trycker lätt vid örat.. har jag hört... min dotter har inte fått det än men jag har misstänkt det några gånger och testat det så...

• Min ängel

JA det har jag hört oxå, men hon gillar aldrig när jag tar vid örat så det är svårt!!

• Bekali

lukta i örat... är det en inflammation så känner man det på lukten....

dessutom brukar barne ta sig för öronen om dem har ont och det kommer plötsligt och ofta... smärtan går i vågor... och som föregående skribent skrev, om man trycker på örfliken... så märker man om barnet har ont...

• norgesessan

vi uppsökte läkare två gånger pga. jobbig andning, då såg läkaren at han hadde öroninfektion...han hadde inte reagerat alls....så två gånger har han haft det, som vi vet om..

• LILLABUNNY2

Har två öron barn lite tips det kan lukta lite illa i örat(varig doft)ha en liten rödlätt rodnad bakom örat och i örongången,feber,blir ledsen när det ska ligga men det blir bättre i sittande tillstånd sist men inte minst kan det rinna ut vätska/var ur örat när öroninflamationen spricker(nödvändigtvis inte)man kan ha både torra och variga öroninflamationer det jag kan rekomendera är att du tar kontakt med din öron.näsa,hals mottaning på ditt närmaste sjukhus så en öronläkare titta på henne så kan han /hon lättare bedöma hur vida det ser ut i din dotters öron .

Hoppas att detta kan var en liten hjälp på vägen

• AnnelieNyberg

Min son har haft öroninflammation fem gånger, men ingen av gångerna så har uppvisat några speciella symptom, han har bara haft lite feber.

• midnightstorm

Min son har fått hög feber och varit jätteledsen på natten när han haft öroninflammation.
    Första gången trodde jag bara att det var virus tills han hade 40,6 grader i feber 50 minuter efter en full dos med ipren. Då åkte vi in direkt.
    Andra gången kände jag igen symptomen direkt.

• Skruttlisa

Min son har haft 5 öroninflammationer och alla gånger har febern stigit över 40 grader och alvedon hjälper inte, den här gången gick han runt och sa ajajaj rätt mkt, nätterna är värst.

• Kallelalle

Kan göra ont för dem vid lägesförändringar t ex då man lägger ner dem på skötbordet för att byta blöja....

• Stellajoe

Ett litet tips för att slippa penicillin vid öroninflammation!
    Skär av en liten flisa vitlök och linda in den i gasväv-från apoteket. Stoppa in i onda örat, inte för långt utan man måste kunna ta ut den. byt några gånger om dagen. har funkat suveränt på mina tre öronbarn

• Snuttenutt

min 6 månaders tjej har f¨ått det nu.. vi märkte det på att hon hade feber över 38,5 i 6 dagar.. smat att hon skrek hela tiden och att hon tog sig för öronen.

• Ludden och Mallan

Märkte inte ett dugg på min dotter att hon hade det,
    Läkaren såg det på 1 års kontrollen.
    Hon var som vanligt.

Sonen märker man det på när han inte vill ligga ner och skriker.
    Kan vara lite gnällig.

• 9904

Hej jag har en treåring som är öronbarn. Det finns en massa knep om hur man kan upptäcka det. Jag tror att de flesta är nämda i de andras svar. Att trycka på örontappen när barnet är omedvetet om funkar på vår son. Han slår undan oss med en gång om det gör ont.

Han har både haft hög feber och varit feberfri när vi har upptäckt det. Vi har lärt oss att nässpray hjälper det tar ner svullnaden i selmhinnorna. Sedan är det högläge som gäller.

Många gånger har han varit helt okej på kvällen när han lagt sig och så har han sovit en stund för att sedan vakna och gallskrika.

Svar på tråden tips på hur man märker om de har öroninflammation???