• Anonym

Missfall efter sträckning/fall på magen?

Gjorde en dum yogaövning då jag liggande på mage först sträckte överkroppen uppåt så långt så det högg till i magen, vartefter jag som en reaktion på smärtan inte kunde hålla emot med magmusklerna på tillbakavägen utan dunsade ner med magen mot golvet.

Har haft ont i magen till och från sedan dess (två dagar sedan) och känner mig allmänt öm och svullen. Kan jag ha orsakat ett missfall eller vad kan ha hänt? Har inte haft någon blödning än men en brun flytning dagen efter.

Är i v. 17 och så orolig!

• Svar på tråden Missfall efter sträckning/fall på magen?
  • Snäckan6

Tror bara att du har ont av sträckningen. Barnet ligger så skyddat i magen att det inte skulle kunna påverkas. Min mamma trillade rakt ner på magen (på is) då hon var höggravid, utan att det blev några större fel på mig ;)

Hoppas att det går över snart!

• Fluffguf

Du har säkert bara sträckt en muskel!

• Snäckan6

Alltså min mamma var höggravid med mig.

• Anonym

Tack snälla, nu känner jag mig lite lugnare.

Fast det gör ont på liksom lite olika ställen, mest neråt på vänster sida, och kommer och går, som sammandragningar...

Det är alltså inte så farligt att falla med magen neråt?

• Anonym

Ingen mer som vet?

• Mach

Jag ramlade i vecka 17 och åkte in akut, de gjorde ett UL och läkaren sa att det är VÄLDIGT ovanligt att barnet blir skadat då det är så mycket som skyddar det. Jag hade ont i magen ett par dagar men sen gick det över.

• Anonym

Det är väldigt liten risk att barn skall skadas av yttre våld... och risken är mindre desto kortare grav är...

• 4 Före 30

Hehe kryssade fel där, var inte meningen att vara anonym.... jag skrev inlägg 7

• Anonym

Har varit på ul, allt verkade bra

Tack för lugnande ord!

Svar på tråden Missfall efter sträckning/fall på magen?