• jela1982

vad kostar hellackering?

nån som vet vad det kostar att lackera om hela bilen?
    vad kostar kamelont fär? samt vanlg färg?

är det dyrt med motivlack?

nån som kan nåt om detta???

tacksam för alla tips

• Svar på tråden vad kostar hellackering?
  • J3NNY

Beror väl på hur stor bilen är?!
    Kamelontlack kan gå på flera 100 och 1000 kr per liter..

Motivlack har ja ingen aning om vad det kostar, men det lär vara ganska dyrt det med.

• jela1982

har en golf som skall hellackas vet ej hur många liter det går?

• Mika86

Beror på vem man väljer att lacka den hos oxå.
    Syrrans kille jobbar på en verkstad o de skickar iväg bilar till en kille o han tar typ 4000kr för en hellack, dvs underarbetet oxå (sedan bil)

• vw frippe

vilken typ av färg hur många lager. tippar på ca4liter. sen är det grundfärg och klarlack på det. motiv inte en susning, timm pris plus färg kanske..

• jela1982

puff puff fler som vet

kan man även lacka om vilken färg som helst?

• Dad

En vanlig omlack med vanlig lackfärg, underarbete och med kvitto kostar säkert 15.000:- - 20.000:- på lackverkstad. Billigare om man känner någon där kvitto inte behövs.

De lackade ena sidan på min gamla Opel efter krock. Med ny framskärm och blinkers och lackjobb blev notan 20.000:- för försäkringsbolaget.

• Dad

Vad lustigt att min prisuppfattning var SÅ exakt

• Chilimon

Den vanligaste kameleontfärgen som skiftar mellan grönt och lila men har 19 färgskiftningar i sig kostade förra året 7800 kronor per liter, sen går det inte åt så överdrivet mycket eftersom den spädes 1+1 och har en svart bas under.
    Motivlack beror helt på motiv och vem det är som gör det.

Där jag jobbade tog vi 15000 kronor för en omlack(svartarbete) på en vanlig bil, vanliga färger allså, solid/metallic)

People say that I have bad influence. I say the world is already fucked, I just happend to it
Svar på tråden vad kostar hellackering?