• vadskajaghetadå

(oftast) vem får barnet starkast drag ifrån? svensk mamma eller arabisk pappa?

har en diskussion med en kompis, han hävdar att det inte spelar nån som helst roll vart mamman eller pappan kommer från, jag har oftare sett att ett barn med en arabisk pappa har mer drag ifrån honom än från mamman. t. ex mörka ögonbryn, mörkt hår etc etc

han hävdar att nej barnet får exakt lika mycket från mamman.
    även hudfärg. t. om afrikaner. jag har oftatre sett att ett barn med en pappa som är afrikan är mer lim en afrikan äv en svensk.

OFTAST! jag känner barn som är ljusa fast mamman/pappan  är arfrikaner/araber

altså vem från barnet starkast drag från OFTAST

(INTE nordeuropeer)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden (oftast) vem får barnet starkast drag ifrån? svensk mamma eller arabisk pappa?
  • Lyxmorsan

Det kanske har att göra med att dessa drag är så tydliga, iögonfallande? eller med att vissa drag ärvs dominant och därmed "överröstar" de recessiva generna (dragen)?

Jag har svårt att uttrycka mig förståeligt såhär dags märker jag...hoppas du fattar.

/\*Predikaren3*/\
  • vadskajaghetadå

ja jag tror också att den arabiska pappans drag är mer dominanta.

• sosso82

Det vanligaste är väl kanske att dem mörka färgerna dominerar men min son e väldigt ljus, ljusbrunthår o ljusbruna ögon men det kanske ändras sen. Jag e svensk o pappan från Syrien.

• siamusen

eller sa är det bara sa att du lägger märke till de "avvikande" dragen mer än de "vanliga" svanska du är van att se?

Svenskar brukar tycka mina barn ser franska ut medan fransmän definitivt tycker att de ser nordiska ut Tror det är lättare att se sant som avviker.

• vadskajaghetadå

ja, om paret åker ner till saudi-arabien kanske folk där tycker att barnet ser svenskt ut

• vadskajaghetadå

v.4
  • Tottan

Jag tycker mamman. Har massvis med kompisar som har blandbarn och dom är inte särskilt mörka. Men det är säkert olika. Jag hoppas mina blir mörka med bruuuna ögon

• ciccielv

har själv ett blandbarn.

pappan är adopterad,så våran son är mulatt med riktigt mörka ögon,rejält krulligt hår(dock ej afrohår)så han har fått mest drag från pappan

• Namnam

Jag har presis fått en dotter med en Armenier/Libanes och hon är kopia av mig (som är svensk) bara något mörkare.

• FridaE

Mörka gener brukar ju vara dominanta!

Svar på tråden (oftast) vem får barnet starkast drag ifrån? svensk mamma eller arabisk pappa?