• fejlin

Namn från Sri Lanka

Hej !
    Min bästa vän har fått en underbar liten pojke med sin sambo som är adopterad från Sri lanka .

Nu undrar jag/vi om någon vet fina pojknamn från Sri Lanka? Lille Prinsen ska eventuellt heta Leo i tilltalsnamn men de vill ha ett lankesiskt andranamn.

Tack på för hand Fejlin!

• Svar på tråden Namn från Sri Lanka
  • inoka

Hej!!
    Jag är adopterad från srilanka och även min kusin.
    Han heter upul. Det betyder "den vackre"

• arac

Ja känner en kille från sri lanka som heter Lin utalas som vårat Linn.. Har ingen aning om vad det betyder tyvärr

• fejlin

tackar så mycket för era inoka och arac svar !

Önskar fler om det finns!

• inoka

Fejlin: Fick inte den nyblivna pappan ett eget namn?
    Det gör de flesta föräldrarna när de adopterar bort sina barn.
    Sen är det ju visserligen upp till adoptivföräldrarna att välja om man ska ha kvar det. Mitt namn är viktigt för mej och ngt jag gett vidare till min dotter. Som en del av hennes singalesiska arv.

• fejlin

inoka Jo då han har ett namn men de vill ge sonen ett eftet namn från sri lanka också

• inoka

Ja men varför inte ta pappans singalesiska namn?? eller missförstår jag dej?

• fejlin

det namnet betyder misstag eller liknande o de vill de inte ge sin son...

• inoka

Ja det förstår jag..får jag fråga lite nyf vad det är??

• fejlin

kommer inte ihåg vad hon sa när vi praade om det häromdagen men det är iaf inget allternativ som du förstår... men kan ta reda på det imorgon . vill inte störa henne så här sent.

• inoka

Ja gör det om du vill. Jag bor nämligen granne med en singalesisk man. Han har bott här i 15 år nu, gift med en svensk kvinna.
    Jag kan höra vad namnet betyder om du vill. Eller om han vet ngr fina namn själv. :)

• fejlin

ja tack om du har lust vore det jättesnällt att fråga honom! har googlat o inte hittat nån bra sida med namn där ifrån . är tacksam för all hjälp vi kan få... kompisen har ingen dator o även om hon hade så hade hon inte haft ork eller tid att söka just nu med lille prinsen...stort tack o kram fejlin !

• inoka

inge problem alls. Bara roligt. Jag hoppas jag får tag i honom i morgon. Vi brukar gå om varandra då vi har likadana jobb *S*
    Han är en av mina närmsta vänner. Men jag kan höra av mej i din inbox snart. Hälsa och gratulera de lyckliga.
    *kram* Micaela

• Gitani

Hej!
    Jag är adopterad från Sri Lanka och har 2 bröder som också är det. Dom har båda kvar sina namn därifrån, som andranamn. Saman och Kumar. Jag vet tyvärr inte vad dom betyder.

• pemawathie

Wasantha heter min bror som också är adopterad från Srilanka, vet tyvärr inte va det betyder men min mamma har det uppskrivet hemma, kan kolla upp det.

• turkos78

Vänner till mig heter Ashan,susindu, från srilanka

• fejlin

Tackar alla som hjälper till i letandet av namn från sri Lanka ! Många kramar

Svar på tråden Namn från Sri Lanka