Dräktig tik kissar inne..
Är det vanligt?
Min tik är som ett såll.. :P Hon kissar hela tiden och överallt.. Inte som vid UVI dock.. Men hon har iaf börjar kissa inne och är i vecka 6, snart 7... Är det vanligt?
Är det vanligt?
Min tik är som ett såll.. :P Hon kissar hela tiden och överallt.. Inte som vid UVI dock.. Men hon har iaf börjar kissa inne och är i vecka 6, snart 7... Är det vanligt?
Jo min tik hade svårt att hålla sej ibland med. Man får helt enkelt gå ut oftare...
Det är nog ingen fara. Det trycker väll på blåsan mycket, vanlig kan jag inte vara på om det är men det är inte direkt jätte ovanligt häller. Lycka till med graviditer, valpning och allt som hör till ;)
en av mina tikar hade jätte svårt att hålla sig. som ovanstående skrev är det bara att springa ut ofta.
Jo, misstänkte de.. blir väll lite trångt för blåsan...
Synd att hon vägrat gå ut själv i dag pga regnet :P Fegisen Så att jag står på altanen har inte räckt.. jag måste också klampa ut i skogen.. HAha.. Men vad gör man inte för de små
Det värsta är väll ändå att hund nr 2 också börjar kissa inne... De smittar tydligen :P
Har du varit gravid själv?!
De behöer kissa mer för att de dricker mer. De måste det för valputveckligen (går inte in i detalj på processen) dessutom är buken full av valpar så blåsan har inte lika mycket plats.
Hoppas du skämtade om att hon inte fick långpromenader pga regn...
Om varje kiss-stund skulle vara en långpromenad då skulle vi inte göra annat... klart hon får promenader.. Men så ofta som hon kissar så får hon spinga ut i skogen själv utan koppel ibland.. eftersom att hon vägrar gå ut i regnet utan mig så har jag följt med henne... Så att hon inte fårr långpromenader har jag nog inte ens antytt...