• I Love You Three

Vännina med många MF kan ni hjälpa till? RÅD BEHÖVS

Skriver här för en väns räkning.

Hon har haft 5 MF på kort tid, och har aldrig lyckats gå över vecka 10. Vet ni om det finns något speciellt man kan göra tå detta? Ty utredning, något man kan äta (receptfritt) elelr hur man går tillväga? detta tär på henne som tusan och har lovat att kolla upp lite angående detta.

jätte taksam för svar. OCh ifall ni kan berätta om ni vart med om liknande o hur de har gått för er?

• Svar på tråden Vännina med många MF kan ni hjälpa till? RÅD BEHÖVS
  • pia81

Jag har aldrig råkat ut för mf (peppar,peppar). Men jag tror att man ska kunna få en utredning när man har haft 3 mf. Jag har läst det på flera ställen här inne. Hon kanske kan kontakta kk, om inte dom kan hjälpa så kan dom säkert lotsa vidare till fertilitetsläkare!?
    Hoppas du får mera svar.
    Till din vännina- Lycka till

• over the moon

Hej!
    Hon bör defenetivt prata med sin gynekolog eller någon fertilitetsklinik!! Efter tre mf brukar man få göra en utredning, sen är det inte alltid de hittar "felet", men förhoppningsvis får hon någon hjälp där! Stort lycka till! Vad bra att hon har dig som vän som hjälper till!!

• Häxanbu

Jag fick utredning via gynekologen/kvinnomottagningen sen åt jag rosenrot sedan blev jag gravid fast ja intalade mig att jag hade inte tid att få barn just nu...

• Ciiaa

Frågade en klinik en gång och detta var vad jag fick till svar:

Ja vi rekomenderar Trombyl mg 14 dagar efter insättning. Det ökar genomblödningen i slemhinnan och därmed ökad möjlighet till graviditet.

Våra läkare har gjort en stor studie där detta framkom, det är den studien som nu är publicerad och som det stått om i olika tidningar.

Så hon kan ju testa jag hoppas det kanske kan hjälpa på traven.

Hälsa henne lycka till!

• over the moon

Förresten, Efter mitt mina två mf fick jag själv äta 1/2 barnalbyl i veckan fram till v 9 + fick recept på progestoron från min gynekolog.
    Är nu gravid i v15 och hoppas att det går vägen denna gång.Vet inte om det är det som hjälpt eller om jag bara hade tur nu...

• Luktviol

Hej
    Jag har en nära släkting som under 7 år försökte få ett syskon till sitt barn. Vi släktingar som inte visste att de försökte var nog klumpiga ibland och undrade när nästa barn skulle komma, de låtsades dock att de inte ville ha fler barn trots att de till slut gjorde en utredning som visade att han inte kunde bli pappa utan hjälp, då han spermier var dåliga. Under den här tiden hade de flera missfall. Efter sista missfallet ringde han mig och berättade som det var eftersom han visste att jag läst en hel del i ämnet samt har 11 barn.
    Det jag kan berätta som kanske kan vara till någon hjälp är att han efter detta bötjade äta multivitaminer och mineraler inköpta på vitaviva, samt zink. Utöver detta åt han även Macarot. Han och hans fru är helt övertygade att det var detta som hjälpte dem. De fick ett syskon i mars i år. Hon blev gravid ca 3 månader efter det att han börjat äta tillskotten.

Hoppas detta kan ge någon hjälp eller hopp.

• Luktviol

Ett annat namn för macaroten är Lepidium meyenii

• Cacca81

Kan alltid vara värt att prova Mitt Val. Har haft två missfall och fick utskrivet TrioBe (folsyra och b-vitaminer), solvezink och magnesium. Är idag gravid i v.16. =) Väntade i 3 månader innan vi försökte igen så att tabletterna skulle hinna göra sitt. LYCKA TILL!!!

Svar på tråden Vännina med många MF kan ni hjälpa till? RÅD BEHÖVS