• strummer

Blodblandad saliv - magsår eller vad?

Sopttade blod i natt utan att ha problem med tandkött eller annat i munnen. Vad kan det tyda på? Någon som vet? Så här mitt i natten behövs det inte mycket för att man ska bli lite spak. Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Blodblandad saliv - magsår eller vad?
  • anathema

fick du uppstötning eller? du kan ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen..dom är jätte snälla:D

• Lindek

Det beror lite på mängden också skulle jag tro. Det kan vara lite blod från nässlemhinnan om du är förkyld och sårig i näsväggen. Kan lätt bli så om man snyter sig mycket.
    Kolla med din Vårdcentral ifall problemet fortsätter idag.

• rebecca271

Mycket vanligt med känsliga och blödande slemhinnor vid graviditet. Såsom näsblod, tandkött mm
    är man orolig kan man kolla så inte blodtrycket är högt men jag tror på näsblod som runnit ner bakåt.

• el corazon

Jag blöder ur munnen varje natt men det är för att näseblod rinner ner i munnen. jag måste ligga högt för att inte blöda så mycket. inte alls ovanligt. Jag har blött näseblod hela graviditeten och jag är nästan helt säker på att det är så för dig oxå så jag tror du kan sluta oroa dig!

• strummer

Tja, jag tänkte att det kunde komma från näsan, men jag snöt mig och - ja, det kom då inte blod därifrån. Får nog ringa sjukvårdsupplysningen i alla fall. Tack för era svar!

• strummer

Om någon har samma problem kan jag berätta att de på sjukvårdsupplysningen trodde att det var ett sår i halsen, som uppkommit av magsyran. Det var absolut inget allvarligt och sköterskan tyckte att jag skulle äta/dricka hälsofil och Proviva. Så enkelt var det!

Svar på tråden Blodblandad saliv - magsår eller vad?