Semester i norra Sverige, med barn?
2 vuxna och 1 tjej på 12 månader ska ha semester tillsammans i sommar. Vi bor i Stockholm men kommer antagligen åka norrut (typ Östersund), om ingen har något väldigt bra tips på annat ställe.
Förslag? Hjälp
2 vuxna och 1 tjej på 12 månader ska ha semester tillsammans i sommar. Vi bor i Stockholm men kommer antagligen åka norrut (typ Östersund), om ingen har något väldigt bra tips på annat ställe.
Förslag? Hjälp
Östersund ligger ju mer i mitten av Sverige tycker jag
Piteå Här finns allt. Och är en jättemysig och barnvänlig stad. Inte så stor!
Woho, heja TesS08!
Ja, Piteå är jättebra och mysig semesterort!
När vi var barn åkte vi varje år ner till Lycksele, djurparken osv. Nu är er dotter lite för liten för att uppskatta djurparken men det och leklandet är ett hett tips när hon börjar bli äldre
Jo, Östersund ligger faktiskt exakt i mitten av Sverrige.
Me i förhållande till Stockholm, där jag bor, så är det norrut.
Men frågan var ju vad man kunde göra i sommar...
Kan också starkt rekomendera Lycksele djurpark om några år då hon blivit lite äldre
Höga Kusten är super vackert, fin skärgård, bra restauranger och bra boende, MEN inget Skara Sommarland!
Måste lägga till Byske, såg att ni skive pite o de.. men va upp te byske me vagn i somras. Herre gud vilket mysigt ställe. Dit blire fler ggr =)
I byske va man mkt förr På campingen...Det var tider de
Så kul!
Östersund är en trevlig stad!
Djurparken kanske kan va nåt? Där finns en massa karuseller o sånt oxå.
Storsjöbadet? Lövstabadet?
Ni kan gå på Odjusspaning o se om ni hittar Storsjöodjuret.
Jamtli är kanonbra! http://www.jamtli.se/
Vad mer.....Badhusparken är trevligt på sommaren! Ät en glass i gräset o låt barnen leka i lekparken.
Spela minigolf går oxå att göra där.
Jag kan inte rekomendera något hotell eller så för det är jag dålig insatt i men Östersunds Camping ligger bra till om ni vill bo på en sån.
Varför inte djurparken i Junsele?? Där finns det vita tigrar!!
7 mil därifrån finns norrlands största marknad! 3:e helgen i juli är det Åsele Marknad. Massor med folk, massor med roliga och bra saker att köpa, trevligt!
6 mil från Åsele ligger Fredrika. Ett naturskönt samhälle där det ska byggas ett tempel!
Det finns många ställen som passar barnfamiljer. Det beror ju på vad ni hade tänkt er...
Tack för alla tips! Jättestort tack, men fy vad jag är dålig på geografi märker jag
Finns det någon hemsida man kan kika på och söka fler tips?