• Jojo och bebben

Jysk utemöbler :-(

Bara tvungen att skriva av mig lite.
    Förra helgen köpte vi utemöbler på Jysk..Ja vi vet att Jysk inte har dom bästa produkterna men vi hade inte så mycket pengar att lägga på möblerna och utställningsexemplaret var både fina och stabila..
    När vi kommer hem skruvar sambon ihop de två fotöljerna och vi märker att den ena fotöljen är rödbrun medan den andra är mörkbrun, samtidigt som den ena fotöljen är ojämn i benen så att den står och gungar..Ok tänkte vi det blir till att byta ut en fotölj.
    Nu skulle jag skruva ihop bänken som var till och märker att hela bänken har olika färger och ser allmänt uppruggad och ful ut samt är skrapad i hörnen..Blir så himla sur och besviken..Visst man får det man betalar för men jag har ingen lust att betala 2000 för skit..

Vad skulle mi ha gjort..Man måste väl ha samma rätt att reklamera utemöbler som andra saker?

• Svar på tråden Jysk utemöbler :-(
  • Bupa

vi har lämnat tillbaka skit till Jysk ett antal gånger tan några som helst problem! ÄVen sånt som är ihopskrvat.
    Jag hatar Jysk...

• linedja

Jag skulle ha reklamerat! Ring och fråga först så släpra du int emed ig möblerna i önödan!

Det man köpre ska ju motsvara utställningsexet och det gjorde det ju uppenbarligen inte hos er...

• ischa

Även om det är billigare så ska produkterna vara ok. Gå tillbaka och reklamera dem!

• Therese6699

Vi har köpt ifrån Jysk och aldrig haft såna problem. Men om det är olika färg och sånt så måste det ju gå under reklamation. Jag skulle då inte ge mig förrän jag fick nytt.

Men det tar ju lite energi att hålla på och ringa och sånt. Men det lönar sig.

Tess

• Saltlakrits

Usch, vad tråkigt
    Lämna tillbaka... Kräv nya eller pengarna tillbaka.

Vi har köpt ett skåp och en byrå från Jysk..

Båda är skit Den ena sprack vid ihopskruvandet och passade inte riktigt ihop.
    Byrån är för stor för lådorna och lådorna ramlar ofta ner...
    Dessutom släpper ytan. (inte riktigt trä).

Jag köper aldrig mer möbler därifrån

Mamma till tre underbara barn!
  • mama79

Jag kommer inte heller köpa mer möbler därifrån. Dålig kvalite är det på det vi har köpt. Har bara haft hallskåpet i något år och nu håller det på att falla sönder

• Miss Lau

Lämna tillbaka. Jag köper aldrig annat än typ lakan från Jysk. Kvaliten på deras möbler är under all kritik.

• Jojo och bebben

Ja vi får helt enkelt skruva isär och åka tillbaka med dem idag..Man har väl alltid öppet köp i ett antal dagar
    enligt konsumentköplagen..
    Jag har köpt en köpmandisk där tidigare och den har faktiskt varit bra, så jag tänkte att kanske kanske..Men tydligen hade jag fel

• Victors Mamma Tess

Va konstigt, jag har aldrig varit så missnöjd med möbler från Jysk, jag har nog haft en jädrans tur tror jag, har iofs inte handlat supermycket därifrån men någon byrå o stor golvhylla o så..

Jag hade absolut reklamerat grejerna! Inte ringt först, då har dom ju en chans att säja nej på telefon krånglar du dit sakerna så kan man ju hoppas att det känns dumt för dom o neka..

Kan det inte bli snyggt om ni slipar till möblerna då o målar dom i någon egen fin färg? Kanske ni kan få tillbaka en del av pengarna samtidigt som ni får jättefina möbler?

• Venusmannen

Lämna tillbaka då det uppenbart är fel/dålig kvalité på dem.
    Men jag hade nog tagit med dem monterade om det går..

Öppet köp är jag tveksam att ni kan hänvisa till, då ni redan monterat dem..

• Jojo och bebben

Vi har som sagt bara monterat fotöljerna..Vi har dessutom kartongerna till dom kvar så det är bara att skruva isär och packa tillbaka..Men vi kommer självklart reklamera dem och tala om att dem är olika färg och slitna..

• Jojo och bebben

MAn blir bara så trött och arg och besviken på skiten..Dessutom har vi köpt dynorna en annanstans så då får vi åka runt för att lämna tillbaka dessa också.

• gothia

Det brukar inte vara något problem med att få byta ut felaktiga varor där.

• Pokergirl

Jysk har ingen bra kvalitet! Testa rustas utemöbler istället, håller bättre och har helt ok pris.

• RebelRose

jag köpte en säng där en gång i min gröna ungdom.
    En dubbelsäng på erbjudande,hade precis flyttat hemifrån så man hade det inte så fett.

första kvällen small 2 "ribbor" av och sen vart det bara värre(nej,varken jag eller mitt ex var några tungviktare och det krävdes inga akrobatiska övningar heller )det räckte med att exet satte ner knäet först när han skulle gå o lägga sig.

Vi åkte tillbaka med skiten och då säger ungjäveln bakom kassan att den var tänkt till barn!Skrikandes

1:det stod inget om det i annonsen
    2:barnsängar brukar vara avbildade med barnlakan,barn och sånt i annonser och inte vuxna mäniskor
    3:Hur många köper dubbelsängar till sina småbarn!?

Dom fick kompensera oss men det hjälpte inte,jag handlar aldrig mera på det skitstället.

Svar på tråden Jysk utemöbler :-(