Väljer att vara anonym för min systers skull.
När hon blev gravid för andra gången fick hon en liten blödning tidigt, men min andra syster som haft mf och barnmorskan var enstämmiga; hade det varit mf hade du känt det! Och grav fortlöpte normalt, först i vecka 18-19, på ul upptäcktes att det inte fanns något foster, bara hinnsäck, dock med fungerande moderkaka - bara det att det inte fanns någon bebis... skrapning dagen efter.
Min syster sa efteråt (när jag blev gravid) att jag skulle känna efter om magen (livmodern) var hård, för hon sa att innerst inne visste hon att något var fel, för trots att magen växte var den inte "gravidhård" som första gången...
De valde att inte försöka igen efter det, tror jag iaf, men jag ville berätta ändå, kanske ger en hint om hur vanligt/ovanligt det är. Håller med Linsen, man får se det som att det är naturens sätt att ordna upp saker och ting, även om det naturligtvis är jättehemskt och jobbigt för den som drabbas.
Hoppas att nästa ivf fungerar för er, och håller tummarna. Synd att ni bor så långt från Falun.
*KRAM*