• hipezza

Kan man få reda på om någon har skulder hos kronofogden?

Ja, frågan är som ovan!

• Svar på tråden Kan man få reda på om någon har skulder hos kronofogden?
  • Tiril

japps, men du måste ha den personens hela personnr.

• hipezza

Om jag har hela personens personnummer hur gör jag då, ringer till kronofogden eller finns det möjlighet att kolla på nätet?

• Tiril

näe det är väl bara ringa, säga nåt i stilen med att "hej jag vill veta om person...... med personnr....... har några ärenden hos er", du behöver inte uppge varför du vill veta det.

• LindizJ

vet du var personen bor? adress?
    för vet du det kan du ringa till t.ex Inskrivningsmyndigheten som har hand om det området där fastigheten ligger (obs gäller endast om man vet att de äger en fastighet)

• pillefinkan

Jag ringde till kronofogden, men då gällde det min förra man som jag själv lagt in skuldfodran på så det kanske var lite annorlunda. Men då fick jag alla handlingarna i min hand först när han var försatt i privat konkurs.

Amor Vincit Omnia
  • ciccielv

varför vill folk snoka i andras personliga liv?låt andra få ha skulder,vill de berätta att de har det så gör de det.men att snoka tycker jag är fult

• LindizJ

oj..missade att skriva att du då kan få information om personnummer på ägaren till fastigheten

• Nicke

Japp. Men du kan inte se ett SKULDSALDO om du inte betalar för en större upplysning.
    Man kan ha en anmärkning men man kan ju även ha betalt alla sina skulder. Det ser man genom att ringa till kronofogden eller om man tar en upplysning som man betalar för hos tex ratsit.se eller upplysning.se.

CUFC skrev 2007-05-11 12:01:30 följande:
    Ratsit.se kan du få reda på om personen har betalningsanmärkning.
  • pillefinkan

ciccielv nu vet vi ju inte orsaken varför TS vill veta och inte har vi med det att göra heller om hon inte vill dela med sig.

Amor Vincit Omnia
  • hipezza

Jag snokar inte. Vill veta varför det enligt en viss person plötsligt inte finns pengar till lön? Om det gäller ett företag är det lättare att få veta om de har hamnat hos kronofogden då?

• Nicke

Om man ska inleda en affärsmässig relation med något så är det väldigt smart att ta en upplysning och sedan konfrontera personen om det visar sig vara tvivelaktigt.
     Jag anser inte att skulder hos fogden är något hinder i vanliga fall om man kan få till en bra förklaring. Alla gör misstag ibland och hade betalt om de kunnat. Det är ofta livskriser eller annat skit som gjort att man fått skulderna. Jag och frugan blev av med jobben ungefär samtidigt utan att vi kunde förutse det. Skulder hos kronofogden blev oundvikliga efter ett tag tyvärr. Vi betalar dock alltid hyra och sådant i tid till våra hyresvärdar idag eftersom situationen ser lite mer ljus ut. Låt inte enbart skulden sätta käppar i hjulen. Ta reda på varför trots att det kan vara jobbigt.

• pillefinkan

Gula tidningen kan jag se både då o nu när exet är med det är allmänna handlingar. Gula tidiningen prenumererar oftast företag på. Men ring du så får du säkert klarhet. Existensminimum har ju denna person rätt till hur eller hur, sedan kanske kronofogden drar direkt från lönen....?!

Amor Vincit Omnia
  • Nicke

Det är lika lätt som att ta reda på det oavsett om det är privatperson eller företag.

hipezza skrev 2007-05-11 12:05:14 följande:
    Jag snokar inte. Vill veta varför det enligt en viss person plötsligt inte finns pengar till lön? Om det gäller ett företag är det lättare att få veta om de har hamnat hos kronofogden då?
  • i-o
    Abduluhi skrev 2017-01-30 23:37:17 följande:

Hej

Tja!
    Annars då?
Svar på tråden Kan man få reda på om någon har skulder hos kronofogden?