• mammapuh

Reseförsäkring (Snabba svar önskas)

När ni reser med charter tar ni alltid resebolagens försäkring då? Vi har ju en försäkring via hemförsäkringen som dock har hög självrisk (1500) men om något större händer får man ju ersättning från den. Däremot inte om man blir "småsjuk"!

Så hur gör man?

• Svar på tråden Reseförsäkring (Snabba svar önskas)
  • Roxy

Vi reser ofta och tar aldrig resebolagens försäkring. vi har nått som heter resplus (länsförsäkringar)i hemförsäkringen och det räcker!!

• magnus07

Vi har gjort olika på våra resor.

Åker vi på billigare resor (Bulgarien, Egypten o.s.v.) så hoppar vi över reseförsäkringen men på lite dyrare (t.ex. Dominikanska Republiken o Mexico) så har vi kostat på oss den extra försäkringen. I Dominikanska blev jag även sjuk och fick dom sista dagarna förstörda (fick inte dricka alkohol o vistas i direkt solsken) så då fick jag ersättning för dom förstörda dagarna tack vare försäkringen.

• mammapuh

Tack för era svar, jag resonerar likadant! Billiga resor känns det lite onödigt att ha resebolagens reseförsäkring till. Vi har reseförsäkring genom vår hem/villa försäkring så vi nöjer oss med den i så fall!

• hotten

vi som reser ofta å har vart sjuka lite här å å där i världen ..
    kan säga att resebolagens extra reseförsäkring är vettigt att ta vid dyra resor ( dyrt per dag sett) då man kan få ersättning för förstörda resdagar även om det gäller någon enstaka dag, (medans det att man får hela ny resa om halva resan är förstörd gäller även hos de flesta hemförsäkringar)
    Nån annan andledning till resebilagens extra försäkringar finns inte!

däremot är det verkligen bra att åtminståne fundera på att höja hemförsäkringens resedel, heler lite olika hos olika resebolag som respluss, tur å retur osv..
    Det kostar ca 300,- år å gäller då för alla i familjen på hur många resor som hellst, Utan självrisk! å även avbeställningsförsäkring

• Flutterby

Precis vad jag undrar också! Vi har hemförsäkring hos Lämsförsäkringar, så då ingår väl reseförsäkring där?

• Flutterby

Skriver som en kratta i kväll! LäNsförsäkringar heter de ju! *suck* Har hittat svaret på min fråga själv; reseförsäkring ingår i villahemförsäkringen som vi har!

• jengus

Vi åkte till bulgarien i sommras ,jag glad för att vi hade tagit reseförsäkring på Apollo  då. Min son på då 2 år blev matförgiftad och fick läggas in på sjukhus.Allt var jätte smidigt,lämna fram kvittot på vår resa och behövde inte betala någonting. En annan tjej var oxå inne med sin son och hon hade ingen sån försäkring så hon fick betala flera tusen sve kronor på plats.

• mammapuh

Men varför är det så svårt att betala pengarna på plats när man sen ändå får ut dem när man kommer hem? Vi brukar ta med våra kodkort till vår Internetbank ifall det skulle krisa ordentligt också har man ju med sig visakortet och kan betala lätt!

• mammapuh

Men varför är det så svårt att betala pengarna på plats när man sen ändå får ut dem när man kommer hem? Vi brukar ta med våra kodkort till vår Internetbank ifall det skulle krisa ordentligt också har man ju med sig visakortet och kan betala lätt!

Svar på tråden Reseförsäkring (Snabba svar önskas)