• MajaAjam

Badbyxa från Kappahl->Godkänd?

Hej, hej..

Nån som vet om babybadbyxan från Kappahl är godkänd för att bada i i babysim-bassänger?
    Det är plastfoder i dom!

• Svar på tråden Badbyxa från Kappahl->Godkänd?
  • Tjej 83

ja om de säljs som badbyxa är de godkända.
    de ska va någe plast aktigt i dem, så de går bra o bada med dem..

• Evalina

enligt vår simhall så är det bara pampers simbyxa o andra i samma material som dessa som inte är godkända.

det är något med reningssystemet..

• lejonkungen

I vår simhall är det ett måste att använda blöjbadbyxor och de badbyxor simhallen säljer är likadana som de på Kappahl och Lindex. De med plastfoder alltså.

• Tussetösen

vi MÅSTE ha sånna gubba-byxor... inte shorts då... utan sånna som sitter tajt...

• solros11

min simhall godkänner endast de där floppy byxorna med resår å "inbyggd" blöja som bla säljs på babyland å leksaksaffärer. Några från australien

• kylsbo22

Det finns många godkända blöjsimbyxor, på mitt babysim är det en kille som har byxor från lindex, så jag antar att dom är godkända.
    Min dotter har byxor fån barnens hus. Våran instruktör sa att alla som säljs i barnaffärer är godkända.
    Byxorna ska vara täta för bajs och inte bli som en ballong när man är i vattnet, för då blir det som flythjälp i baken.

• MuminMy

Försök hitta sådana som inte är tätade med plast då de agerar "flytdyna" i rumpan vilket försvårar för barnet och det kan vara en säkerhetsrisk på grunt vatten.

Godkända babysimbyxor är inte tätade med plast utan med andra material som håller "fasta partiklar" på insidan.

Dolphin Swimwear har jättebra byxor finns på www.babysimshopen.se annars är ImseVimses byxor populära.

Det viktigaste är att de sitter åt bra runt lår och midja så köper du sådana som inte går att reglera så mät ditt barn hemma så kommer du inte hem med för stora byxor.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden Badbyxa från Kappahl->Godkänd?