• Kejo

Ugnsplåt för liten ugn

Jag undrar om någon vet vart man kan köpa ugnsplåtar och långpannor för små ugnar, typ sådana ugnar som bara har två eller tre plattor.

Alltså inte vanliga plåtar i standardformat, utan typ hälften av den storleken.

Har kollat på Åhlens och Clas ohlsson och sådana ställen men det finna inte någonstans.

Någon som har några tips?

• Svar på tråden Ugnsplåt för liten ugn
  • Pistachio

Kanske var de säljer ugnar? De bör ju ha plåtar också.

• flixflax

Beror på märket på spisen men visst går det beställa.

• Pistachio

Spisar menar jag ju såklart

• Dino78

Det kan man köpa på t ex Coop Forum och Överskott. Men det är iofs kanter på dom...det kanske du inte vill ha?
    Annars ta en vanlig plåt och kapa den på mitten

DIF i själ och hjärta
  • Kejo

tack för svaren

det är egentligen en långpanna (det är väl en sådan där djup?) med tillhörande galler jag är ute efter. var kanske lite otydlig där

men Naturligtvis, korkat av mig att inte kolla med de butiker som säljer ugnar och sånt. *slår mig för pannan*

ÖB är ingen dålig idé, dom har ju hur mycket som helst

Taaaack.

• Kejo

PERFEKT storlek, vet bara inte om materialet är tillräckligt hållbart.
    Vi ska ha det som en liten hemmagjord grill. Skitsmart om man använder tillsammans med galler, tar ingen plats alls.

men den ska jag absolut titta närmare på.

• jassikan

Här finns en del andra:
    www.clasohlson.se/Product/Category.aspx
    www.rusta.se/category.asp%F6ksredskap%20Husger%E5d&c=82&sc=82

Eller gå till en storköksbutik/livsmedelsgross,ex.vis Martin Olson och Axfood Snabbgross, de brukar ha formar i rostfritt (sådana som de har i matbespisningar). Nackdelen är att man behöver ha företag för att få handla, men har du inte själv så kanske du känner någon som har.

Har du Citygross i närheten kan det vara ett alternativ. De har även en del storköksprylar.

Du kan också höra dig för hos någon husvagnsförsäljare som säljer div. tillbehör. De kan ha små plåtar/formar till husvagnsugnar.

Själv köpte jag en med galler som kan hängas på insidan av kanten på formen. Men den använder jag i ugnen. Den är köpt på Ica Maxi.

• Kejo

Jassikan,

Kalas, tack för ett så utförligt svar. den på Rusta såg iaf ut att vara perfekt.

med alla tips i bakhuvudet ska detta nog gå bra

Svar på tråden Ugnsplåt för liten ugn