• Anonym

vet inte min lön ännu..

jag skall sommarjobba på ett korttidsboende i stockholm sommar och har har testat lite grann några dagar att jobba. men chefen hon skjuter bara upp lönesättningen hela tiden och jag tycker jag är rätt påig så jag vet inte varför hon inte gör det..

vad skall jag göra? har sagt att jag behöver veta lönen nästa vecka för att kunna känna mig säker på arbetet.

vad tjänar ni som habiliteringspersonal?

• Svar på tråden vet inte min lön ännu..
  • CityMama

det verkar rent ut sagt märkligt.... av vilken anledning liksom?

• CityMama

är du sjukgymnast, arbetsterapeut eller så?

• Anonym

jag skall jobba som vikarie under sommaren som habiliteringspersonal.

kan man ringa kommunal om man inte är medlem i det facket??

• CityMama

du kan alltid ringa facket och ställa frågor ändå.
    hmm, vad gör man när man är habiliteringspersonal? är det inte vanliga vårdutbildningar, där man jobbar med rehabilitering? ursäkta min dumhet
    men jag jobbar själv inom vården.

• Anonym

man kan ha gått vård och omsorgsutbildningar eller förskolelärare, jobbar med barn och ungdomar med olika funktionshinder på ett korttidsboende.

• CityMama

ok, då ska du ligga runt 20 000 i månadslön.

• Anonym

men jag har inte gått någon sådan utbildning under gymnasiet, utan studerar mitt första år på socionomlinjen.

jag och flera andra studievänner har fått löner på mellan 15000-17000 som timvikarie, jag tycker det är lite lite. men det tycker inte chefen alls..

• Anna Paulita
    CityMama skrev 2007-05-11 16:14:21 följande:
    ok, då ska du ligga runt 20 000 i månadslön.
    Som vårdare på ett korttidsboende får man knappast några 20 000. På mitt förra jobb som var just på ett korttis hade den högst betalad 21000, då var ju sjuksyrra och hade jobbat i över 10 år på samma ställe.
  • Anna Paulita
    Anonym skrev 2007-05-11 16:24:20 följande:
    men jag har inte gått någon sådan utbildning under gymnasiet, utan studerar mitt första år på socionomlinjen.jag och flera andra studievänner har fått löner på mellan 15000-17000 som timvikarie, jag tycker det är lite lite. men det tycker inte chefen alls..
    Klart att det generellt är lite. Men mer kan du nog inte förvänta dig. De som varit vikarier på min förra arbetsplats (Just ett korttis) hade mellan 15000-17000 i ingångslön. Fast anställda har ngn 1000 lapp mer.
  • Anonym

anna sol: tack! då vet jag att det är normalt, så då känns det bättre!

Svar på tråden vet inte min lön ännu..