• nötskrikan

Illaluktande bajs, helammas

Dottern är 3 1/2 månad och har sedan födseln bajsat regelbundet, varje dag. Jag helammar och bajset har luktat sådär syrligt som amningsbajs gör. Men de senaste tre veckorna har hon plötsligt börjat bajsa mer sällan, var tredje till var femte dag, och det luktar otroligt illa. Konsistensen har också ändrats, mer fast nu och det sitter som målarfärg på huden, man får gnugga lös det med en handduk eller papper. Är det här normalt? BVC-sköterskan såg bara förbryllad ut när jag frågade henne.

• Svar på tråden Illaluktande bajs, helammas
  • Sara Li

Kanske inför de kommande tänderna? Då kan bajset bli annorlunda och lukta lite mer illa än annars.

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Livshlädje

Låter helt normalt! Förmodligen hennes mage som tagit ett utveckllingsskutt.. Och desto mer sällan bebis bajsar desto mer illa brukar det lukta..

Min dotter bajsade flera gånger om dan o jag tyckte hennes bajs luktade gott!

• nötskrikan

Sara Li: Hoppas inte det är tänder på gång, hon dreglar hur mycket som helst och har ständigt fingrarna eller filten eller nåt i munnen men det måste ju inte vara pga tänder.

kanelbulla: :) Tyckte att bajsblöjorna var jättelätta att ta hand om tidigare, luktade inte alls farligt ju :)

• Moder2

Min son bajsar 1-2 ggr veckan och det luktar inte rosor

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Amita

Vissa bebisar bajsar varje dag vissa en gång i veckan, bajsar de mer sällan så luktar bajset mer och så får det en annan konsistens.

Svar på tråden Illaluktande bajs, helammas