• zitis81

Plastfasad till hus?????

Hej nu måste jag fråga er här. Är det någon som kan hjälpa mig hitta var man kan få lite info om plastfasad till hus.
    Info med färger å priser mm.
    Eller är det någon här som har det eller känner till någon som har det å vill dela erfarenheter?

Vi måste nämligen ha ny fasad på vårt hus å har funderingar på plastfasad.
    Men vi kan inte hitta info om det Har letat jätte mycket nu men nej ingentingen.

Snälla hjälp!!!

• Svar på tråden Plastfasad till hus?????
  • Tjej 83

vad är plastfasad?

vi ska med ha ny. vi har tegel som ramlar sönder så vi måste fixa det snart.
    o klä i trä? pris?

men www.steni.se är kanske fint? vi har inte bestämt oss än..

• zitis81

Hum ja det ska jag titta närmare på. Men det finns även plastfasad som ser ut ungefär som träfasad fast underhållsfri Å längre livstid typ 100år så där. Å det tycker vi låter bra men kan som sagt inte hitta det någonstans

Men tack för länken

• Teskedsmamman

Plast hade pappa på sitt hus, gissa om det blev solblekt på ett par år?! Plast är skit som fasad, trä eller kanske plåt kan vara nåt? Vi har plåt på 2 av sidorna (förra ägarna satte upp plåt mot gatan bara) och det är lätt att hålla rent och fungerar, men det låter ju en del när det regnar

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.30) BF - 070723
  • Tjej 83

ohh smart underhållsfritt

japp steni ser ju skit snyggt ut.. o rätt ok färger ju..

• Tjej 83

nee du de fanns inge om pastfasad. men hitta några som skrivit att de va kasst.. så kanske itne så bra ändå? o som tidigare sa. att de kanske blir solblekt?
    nee steni va fint.. eller du ska få en länk till om jag hittar, de är snyggt.

• zitis81

Hum Tja man får väll tänka både en å två gånger till. Det var dock min kusin som tipsade oss om plast å han är murare å har även mycket kontackter inom byggbranchen dock viste han ju inte priser mm men han sa att det var bra å att han kände de som hade plastfasad. men men vi får se.

Tar gärna emot flre synpunkter

Tack för era svar

• chill72

Har kompisar som har ett hus med plastfasad. De har bott där i ca 7 år och fasaden satt redan på huset när de flyttade in så jag vet inte hur gammal den är. Det ser ut som vilket trähus som helst. Dock är det vitt så någon blekning av färg kan man ju inte se... Vet tyvärr inte var man får tag i sådan fasad eller vad det kostar. Men underhållsfritt kan väl inte vara fel i alla fall - själva ska vi måla vårt enplanshus på drygt 200kvm i sommar - det blir mycket färg och mycket jobb...

• zitis81

Jo det blir ju mycket både jobb å pengar om man ska klä om huset med trä (vilket vi har nu) å även måla om det. Å så svårt det ska vara Skulle vilja ha mer kunskap å mer info å erfarenheter.

Svar på tråden Plastfasad till hus?????