• SandvikenMamma

Vad ha istället för studentmössan?

Tar snart studenten och jag har hämtat ut min studentmössa igår. Jag tycker att den är skitful (tycker alla studentmössor är det) och jag vill inte ha den på mig på studentdagen!

Min bror hade inte studentmössa när han tog studenten, istället rakade han tuppkam, färgade håret rött och ställde upp kammen. Men hur ska jag lösa problemet? Vill inte gärna raka tuppkam om det inte behövs, men jag vägrar ha mössan på mig!

Hur ska jag lösa problemet? Förslag på fina frisyrer, eller annat som löser problemet mottages tacksamt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-12 07:42:16:
    Har nu bestämt mig för att ha en blomsterkrans istället

• Svar på tråden Vad ha istället för studentmössan?
  • Xarisma

Ursäkta men va fjantigt!! Mössan är en del av traditionen.. var glad att du inte har den fula fyrkanten de har i usa och bär stolt din mössa, du tar studenten!!

Så trött på tjejer som gnatar om att mössan är ful.. gäller en dag, några timmar och man får roliga minnen skrivna i hatten efteråt att ha för livet!

Skulle döda för att få ta studenten men pga medicinska skäl fick jag aldrig gå klart gymnasiet.

• Xarisma

Förlåt men varje år klagar typ.. hälften av alla tjejer på att antingen förstör den frisyren eller är ful etc.. och det är en tradition och en en dags grej.. inte döden

• Snäckan6

Att man inte har vita kläder på sig är en sak, men att bära studentmössa på studenten är en självklarhet för mig. Tycker dessutom att den är jättefin. Har tyvärr inga tips!

• nelie

du behöver ju inte ha den på dig hela dagen. ta på dig den de korta stunder den "ska" vara på. tex när ni springer ut och tar kort å så... resten av dagen kan du väl gå med den i handen eller en liten väska eller nåt... jag lovar, när du väl står där i väntan på att få springa ut, tänker du inte särskilt mycket på mössan.

• Bicky

Men om du inte vill ha den, kanske du kan ha en vit sjalett eller blomkrans. Eller en hög svart hatt, typ frack. Eller en bakåtvänd keps.

Jag är dock väldigt glad över att jag hade studentmössan, det är kul att ha fortfarande, som tecken på att jag är klok som en bok.

• Mar1lyn

det är ju rätt skoj att ha med sig mössan och skriva i varandras och ha som minne.

men som alternativ, tjae... Du kan ju göra spikes, eller spraya håret i nån häftig färg (eller varför inte svart/vit som hatten?), ha blommor i håret, en krans, eller bara en snygg frisyr?

Beror sen lite på vad för slags kläder du ska ha.

• SandvikenMamma

Fint att ni tycker om mössan iaf, ni får gärna ta min

Men blomsterkrans var ett bra tips! Det ska jag nog satsa på. Det finns inte att köpa någonstans va? Tänkte om man kan be en florist göra det kanske...

• Mar1lyn

floristen gör nog en krans utan problem

Lycka till!

• SandvikenMamma

Hihi, binda själv kan jag inte, så det överlåter jag åt någon som kan bättre Men jag ska ta och fråga någon idag, och se om jag kan få hjälp med det

Svar på tråden Vad ha istället för studentmössan?