• Malinski 82

Tips sökes! Bra barnmuseum i Sthlm

De lovar regn och iskallt i Stockholm imorgon.

Finns det någon här på allvetande FL som har tips på ett bra barnvänligt museum, som kan uppskattas av ett barn på 16 månader. Kanske har du något annat roligt tips på vad man kan hitta på en regnig och ruskig dag.

Alla tips mottages tacksamt, jag har så dålig koll själv.

• Svar på tråden Tips sökes! Bra barnmuseum i Sthlm
  • Tant Green

Kulturhusets Rum för barn är ju bra. Annars är ju 16 månader lite svår tid... min dotter tyckte att Aquaria var jättekul men jag tyckte mest det var jobbigt med en massa vatten som hon kunde ramla ner i om man inte hade full koll Något "lekland" typ Barnadiset är ju kul också, men de ligger ju lite utanför stan. Kolla www.barnistan.se.

• Malinski 82

Tack för tipsen!
    Någon annan? Finns det inga barnvänliga museer?

• emeliiii

det stora museet som ligger på djurgården.. kommer inte ihåg vad det heter. De har i allafall ett lekrum som ska vara bra.
    Annars så har du junibacken.. hon kanske är lite väl liten men där finns mycket att titta på..
    Tågmuseum på söder finns det också.. men lämpar sig mer för äldre barn.
    Rum för barn är faktiskt toppen bra! det kan jag varmt rekommendera.
    men varför inte bara vara hemma?

• Malinski 82

Många bra tips. Det blir kanske Rum för barn, vi har varit där förr och det är verkligen fint!

Ang. att stanna hemma: Vi har varit sjuka i 3 veckor och knappt kommit utanför dörren känns det som, så vi behöver verkligen komma ut! Allt som finns att göra här hemma är gjort!

• liseng

Moderna museet+Arkitekturmuseet på Skeppsholmen! Trevligt för både små o stora. Trevlig resturang och bra café för barnvagner.

Rekommenderas varmt!

Svar på tråden Tips sökes! Bra barnmuseum i Sthlm